STILURILE PARENTALE SI ROLURILE ACESTORA ASUPRA DEZVOLTARII COPIILOR

CUPRINS

CAPITOLUL 1 – Introducere ……………………………………………………...…3
CAPITOLUL 2 - Definirea familiei şi locul copilului în cadrul ei……………………5
2.1. Scurt istoric al familiei şi relaţiei părinte-copil………………………….. 5
2.2. Definirea familiei………………………………………………………. 11
2.3. Tipuri de familie ………………………………………………………..15
2.3.1. Familii nucleare……………………………………………….16
2.3.2. Familii extinse ………………………………………………..16
2.3.3. Familii monoparentale………………………………………...17
2.3.4. Familii vitrege…………………………………………………19
2.3.5. Familii de homosexuali/lesbiene ……………………………..22
2.3.6. Cupluri care coabitează……………………………………….22
CAPITOLUL 3 – Stiluri parentale………………………………………………….24
3.1. Relaţia părinţi-copii ……………………………………………………24
3.1.1. Tipuri de părinţi.……………………………………………...25
3.1.2. Personalitatea copilului.……………………………………....27
3.2. Educaţia în cadrul familiei.……………………………………………..28
3.3. Stiluri parentale ………………………………………………………..32
3.3.1. Clasificarea după Adina Baran-Pescaru ……………………..32
3.3.2. Clasificarea după Institutul Alfred Adler ……………………36
3.3.3. Clasificarea după Diana Baumrind …………………………..43
3.3.4. Consecinţele stilurilor parentale asupra dezvoltării ………….45
CAPITOLUL 4 – Violenta in educarea copiilor ……………………………………47
4.1. Diferenţierea dintre abuz şi disciplină …………………………………49
CAPITOLUL 5 – Proiect de cercetare …………………………………………......52
5.1. Stabilirea temei cercetării……………………………………………….52
5.2. Delimitarea universului cercetării……………………………………....53
5.3. Obiectivele cercetarii……………………………………………………53
5.4. Formularea ipotezelor…………………………………………………...54
5.5. Stabilirea tipului de cercetare şi a instrumentului folosit……………….54
5.6. Analiza datelor………………………………………………………….55
5.6.1. Analiza comparata două grupuri de copii…………………….55
5.6.2. Stabilirea stilurilor parentale …………………………………59
5.7. Concluzii………………………………………………………………..60
5.8. Propuneri……………………………………………………………….63
BIBIOGRAFIE…………………………………………………………………….64
ANEXA 1 ………………………………………………………………………….67
Chestionar pentru părinţi
Chestionar pentru copii.................................................
ANEXA 2 – Grafice .......................................................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu