Linearitatea şi Ciclicitatea Timpului din Perspectiva Filosofic - Religioasă

Argument
introducere
Temeliile pământului. Cosmogonia şi începuturile timpului la creştini şi chinezi
1.1. În creştinismul de „moştenire” grecească: lumea bizantină
1.2. În creştinismul de „moştenire” semită: Siria
1.3. Cartea Facerii şi sacralitatea limbajului
1.4. Teologia şi filosofia lui „Întru”
Excurs: Timp şi Eternitate în lumea occidentală
1.5. „Şi a fost seară şi a fost dimineaţă”
1.6. Cosmogonia şi începuturile timpului la chinezi
1.7. „Întru” început era Dao
2.1. Arhitectura-Ars prima
2.2. Grădina în spaţiul european
2.3. Grădina în Biserică / Grădina ca Biserică
2.4. Grădina în spaţiul asiatic
2.5. Arhitectura şi gândirea filosofic/religioasă
2.6. Spaţiul-oarecare ca matrice a spaţiului sacru
2.7. Limita ca deschidere
2.8. Proiecţiile spaţiale ale ciclicităţii şi linearităţii timpului în arhitectură 93
2.9. Arhitectura ca simbol
2.10. Trupul ca zidire. Simbolul arhitectonic în gândirea religios-filosofică european
2.11. Trupul ca poartă. Simbolul arhitectonic în gândirea filosofic/religioasă asiatică
3.1. Natura timpului în spiritualitatea chineză
3.2. Relaţia dintre gândire şi arhitectură în China
3.3. Proiecţiile spaţiale ale viziunii asupra timpului în arhitectura chineză
4.1. Natura timpului în spiritualitatea hindusă
4.2. Relaţia dintre gândire şi arhitectură în India
4.3. Proiecţiile spaţiale ale viziunii asupra timpului în arhitectura hindusă
Concluzii
Anexa
Zodiacul „european” şi problema „tăcerii lui Dumnezeu”
Mandalele asiatice şi tizul lor european
Bibliografie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu