Toleranţa şi Intoleranţa Religioasă în România Actuală

Introducere
I. Religia şi rolul ei în societate
1.1. Originea şi esenţa religiei
1.2. Metoda de studiu
1.3. Cauzele sociale ale apariţiei religiei
1.4. Rolul şi funcţiile sociale ale religiei
1.5. Religia şi procesul social, “modernizarea religiei”
1.6. Puterea integratoare a doctrinei
1.7. Puterea integratoare a pietăţii
1.8. Diferenţiere socială şi religie
II. Toleranţa şi intoleranţa religioasă
2.1. Toleranţa
2.2. Intoleranţa
2.3. Ghetou-ul - formă de intoleranţă religioasă
2.4. Toleranţa ca ”modus vivendi”
2.5. Toleranţa religioasă
2.6. Noua Lege a Cultelor odată cu intrarea României în U.E. 36
III. Educaţia religioasă
3.1. Toleranţă şi intoleranţă – atribute ale educaţiei religioase
3.2. Manifestarea fenomenului religios în şcoli
3.3. Propuneri pentru MECT referitoare la educaţia religioasă în şcoli
3.4. Măsuri educaţionale în sprijinul toleranţei religioase
IV. Identitate, minoritate, multiculturalism
4.1. Identitate religioasă şi integrare socială
4.2. Biserica ortodoxă şi societatea actuală
4.3. Minorităţile religioase
4.4. Toleranţa şi politicile multiculturale
4.5. Minorităţile religioase din România
4.6. Problemele minorităţilor naţionale
V. Componenţa etnico-religioasă a conflictelor
5.1. Formarea identităţii religioase
5.2. Conflictul etnico-religios
5.3. Factorii care stimulează conflictele
5.4. Rezolvarea conflictelor de natură etnico-religioasă
VI. Analiza interviurilor
Concluzii
Bibliografie
Anexe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu