APARAREA DREPTURILOR CONSUMATORILOR

INTRODUCERE......................................................................... pag 1
Capitolul 1
CONSIDERAŢII PRELIMINARE PRIVIND SIGURANŢA ALIMENTAŢIEI
1.1 Rolul ştiinţei în asigurarea siguranţei alimentaţiei în lume şi în Uniunea Europeană.......................................................pag 4
1.2 Determinarea nivelului optim de protecţie ...........pag 9
Capitolul 2
TENDINŢE PRIVIND PROTECŢIA CONSUMATORILOR IN CADRUL UNIUNII EUROPENE ..........pag 14
2.1 Opţiunile Uniunii Europene privind protecţia consumatorilor ...........pag 15
2.2 Realizările Uniunii Europene privind protecţia consumatorilor ..........pag 20
2.3 Securitatea şi calitatea bunurilor şi serviciilor ..........pag 27
Capitolul 3
CADRUL JURIDIC PRIVIND PROTECŢIA CONSUMATORILOR IN CADRUL UNIUNII EUROPENE
3.1 Orientări socio-legale privind protecţia a consumatorilor- cetăţeni ai Uniunii Europene .........pag 36
3.2 Sistemul prejudecătoresc de rezolvare a litigiilor în unele ţări din Uniunea Europeană..............................................................pag 49
3.3 Direcţia Generală XXIV (D.G. XXIV): Noua voce a consumatorilor .........pag 52
Capitolul 4
PROTECŢIA CONSUMATORILOR IN ROMÂNIA
4.1 Preocupări ale României cu privire la protecţia consumatorilor în scopul aderării la Uniunea Europeană ......pag 56
4.2 Organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor din România ......pag 58
Capitolul 5
MIŞCAREA DE APĂRARE A DREPTURILOR CONSUMATORILOR
5.1 Obiectivele mişcării de apărare a drepturilor consumatorului.................................................................... pag 65
5.1.1 .Cadrul obiectivelor generale......................................... pag 66
5.1.2.Modalităţi de stabile a obiectivelor specifice şi operaţionale....................................................................... pag 68
5.2.Forme de acţiune a mişcării de apărare a drepturilor consumatorilor........................................................................ pag 72
5.2.1.Organizarea şi realizarea testelor comparative ............ pag 73
5.2.2.Ape!area la presă şi la alte tipuri de mass-media ......... pag 77
5.2.3.Utilizarea unor forme directe de acţiune în soluţionarea conflictelor în domeniul protecţiei consumatorilor.................... pag 79
5.3.Tendinţe şi perspective în evoluţia mişcării de protecţie a consumatorilor........................................................................... pag 82
CONCLUZII………….................................................................pag 87
BIBLIOGRAFIE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu