CERINTE ALE STANDARDIZARII INSTRUCTIEI PENTRU ARMATA ROMANIEI

Introducere 5

1. Standardizarea – dimensiune principală a integrării militare euroatlantice a Armatei Române 7

1.1. Direcţiile integrării militare euroatlantice 7
1.2. Necesitatea standardizării în procesul integrării euroatlantice 11
1.3. Standardizare – abordări teoretice 15
1.3.1. Definiţia şi obiectivele standardizării 15
1.3.2. Scurt istoric al standardizării în România 17
1.3.3. Structuri de standardizare militară la nivel NATO 19
1.3.4. Structuri de standardizare la nivelul Ministerului Apărării Naţionale 21
1.4.Principiile standardizării 23
1.5.Nivelurile standardizării 25
1.5.1. Relaţia dintre interoperabilitate şi standardizare 26
1.6. Procesul de standardizare la nivelul Alianţei 27
1.6.1.Colaborarea cu standardizarea civilă 28

2. Standardizarea instruirii – condiţia obligatorie pentru desfăşurarea acţiunilor militare în cadrul NATO 31

2.1.Standardul - abordări teoretice 31
2.2.Standardul militar – delimitări conceptuale 34
2.2.1.Definiţia şi necesitatea implementării standardului militar în Armata Română 34
2.2.2.Clasificarea standardelor militare 35
2.2.3. Procesul de implementare a standardelor militare 36
2.2.4.Procesul de elaborare a standardelor militare proprii 38
2.3.Standardizarea instruirii – viziune unitară şi integratoare a instruirii 40
2.4.Standardele de instrucţie – fundamente ale unei instruiri eficiente 42

3.Cerinţe ale standardizării instrucţiei 46

3.1. Documente ce stau la baza standardizării instrucţiei 46
3.1.1. Doctrina instruirii Forţelor Armate 46
3.1.2. Lecţiile învăţate 48
3.1.3. Lista Generală cu Cerinţele Misiunilor Forţelor Terestre 49
3.2. Standardizarea şi individualizarea instrucţiei 49
3.3.Lista cu Cerinţele Esenţiale pentru Misiuni (LCEM) 51
3.3.1.Necesitatea LCEM 51
3.3.2.Documente necesare pentru elaborarea LCEM 52
3.3.3.Principiile LCEM 53
3.3.4.Elaborarea LCEM 53
3.4. Programele de instrucţie pentru misiuni 55
3.4.1.Argumente pentru elaborarea şi folosirea PIM 57
3.4.2. Metodologia elaborării PIM-urilor 57
3.4.3.Tabelul cu cerinţele pentru instrucţie 60
3.4.4.Activităţile-standard de instrucţie şi evaluare (ASIE) 65

4. Parte aplicativă - Programul de Instrucţie pentru Misiuni specific pregătirii grupei de vânători de munte 70

Concluzii şi propuneri 91

Bibliografie selectivă 95

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu