Cap.I Noţiuni generale privind mărcile ........................................................................ 5
1.Definiţia
mărcii................................................................................................................
5
1.1 Definiţia economică a mărcii ....................................................................................... 5
1.2 Definiţia juridică a mărcii ............................................................................................ 5
2. Importanţa şi funcţiile mărcii
........................................................................................
6
3. Clasificarea mărcilor
...................................................................................................
10
Cap.II Condiţii privind protecţia mărcilor ................................................................. 16
1. Semne susceptibile de a constitui mărci
......................................................................
16
1.1 Cuvintele
....................................................................................................................
16
1.2 Desenele
.....................................................................................................................
17
1.3 Literele, cifrele şi iniţialele ........................................................................................ 18
1.4 Elementele figurative ..................................................................................................18
1.5 Portretul
......................................................................................................................
18
1.6 Formele tridimensionale ............................................................................................ 19
1.7 Culorile şi combinaţiile de culori ............................................................................... 19
1.8 Combinaţiile de elemente .......................................................................................... 20
2. Condiţii de fond
............................................................................................................
20
2.1 Condiţia reprezentării grafice .................................................................................... 20
2.2 Condiţia distinctivităţii ............................................................................................... 21
2.3 Condiţia disponibilităţii ............................................................................................. 21
2.4 Condiţia liceităţii
........................................................................................................
24
3. Condiţii de formă
.........................................................................................................
25
Cap.III Titularul şi conţinutul dreptului la marcă ..................................................... 26
1. Subiectul dreptului asupra mărcii ............................................................................... 26
1.1 Subiectul dreptului la marcă individuală ................................................................... 26
1.2 Subiectul dreptului la marcă colectivă ....................................................................... 26
1.3 Subiectul dreptului la marcă de certificare ................................................................ 27
2. Conţinutul dreptului la marcă ..................................................................................... 27
2.1 Dreptul de prioritate .................................................................................................. 28
2.2 Dreptul de folosire exclusivă ..................................................................................... 28
Cap.IV Dobândirea dreptului la marcă ..................................................................... 30
1. Sisteme de dobândire a dreptului la marcă ................................................................. 30
1.1 Sistemul priorităţii de folosire .................................................................................. 30
1.2 Sistemul priorităţii de înregistrare ............................................................................. 31
1.3 Sistemul mixt
............................................................................................................
31
2. Procedura de înregistrare a mărcii ............................................................................. 32
2.1 Constituirea depozitului naţional reglementar al mărcii ............................................ 33
2.2 Examenul formal al cererii de depozit ....................................................................... 34
2.3 Examenul de fond al cererii de înregistrare ............................................................... 35
2.4 Înregistrarea şi publicarea mărcii ............................................................................... 36
2.5 Opoziţia la înregistrare ............................................................................................... 37
2.6 Contestaţiile
...............................................................................................................
38
3. Durata protecţiei mărcii înregistrate ........................................................................... 39
3.1 Valabilitatea certificatului de înregistrare a mărcii .................................................... 39
3.2 Reînnoirea înregistrării mărcii ................................................................................... 40
3.3 Modificarea înregistrării mărcii ................................................................................. 41
4. Înregistrarea internaţională a mărcii .......................................................................... 41
Cap.V Transmiterea dreptului asupra mărcii ............................................................ 46
1. Modalităţi de transmitere ............................................................................................ 46
1.1 Cesiunea
.....................................................................................................................
46
1.2 Contractul de licenţă al mărcii ................................................................................... 49
2. Transmiterea mărcii înregistrată internaţional .......................................................... 53
Cap.VI Stingerea dreptului la marcă ........................................................................... 55
1. Motive de stingere a dreptului la marcă ..................................................................... 55
1.1 Renunţarea titutularului mărcii .................................................................................. 55
1.2 Expirarea duratei de protecţie a mărcii ...................................................................... 56
1.3 Anularea înregistrării mărcii ..................................................................................... 56
1.4 Decăderea din drepturile asupra mărcii ..................................................................... 58
1.5 Pierderea notorietăţii .................................................................................................. 60
2. Radierea înregistrării internaţionale ........................................................................... 61
Cap.VII Protecţia mărcii ............................................................................................... 63
1. Apărarea mărcii prin căile administrative de atac ..................................................... 64
1.1 Opoziţia
......................................................................................................................
64
1.2 Contestaţia
..................................................................................................................
65
1.3 Căi de atac împotriva hotărârilor O.S.I.M. ................................................................ 67
2. Apărarea mărcii prin acţiunea în contrafacere .......................................................... 68
2.1 Contrafacerea propriu-zisă ......................................................................................... 71
2.2 Actele asimilate contrafacerii .................................................................................... 72
3. Protecţia împotriva concurenţei neloiale .................................................................... 75
3.1 Confuzia
.....................................................................................................................
78
3.2 Denigrarea
..................................................................................................................
79
3.3 Alte modalităţi de concurenţă neloială ...................................................................... 79
4. Repararea pagubei cauzate prin nerespectarea
mijloacelor de protecţie a mărcii ..................................................................................... 81
4.1 Măsuri pentru prevenirea şi asigurarea reparării pagubei .......................................... 82
4.2 Măsuri pentru repararea prejudiciilor cauzate prin
contrafacere şi concurenţă neloială .................................................................................. 84
Cap.VIII Protecţia mărcii în dreptul convenţional ........................................................ 86
1. Regimul mărcii în absenţa oricărui tratat ................................................................. 86
2. Regimul Convenţiei de la Paris pentru
protecţia proprietăţii industriale ..................................................................................... 87
Bibliografie selectivă ...................................................................................................... 89
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu