EDUCAŢIA ROMÂNEASCĂ ÎN PERSPECTIVA INTEGRĂRII ROMÂNIEI ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ

CAPITOLUL  I
SOCIOLOGIA EDUCAŢIEI..........................   15 
            1.1. Obiectul Sociologiei educaţiei......................   15
            1.2. Societate şi educaţie...........................   18 
            1.3. Sistemul social-instituţional al educaţiei..........   21
            1.4. Interdependenţa dintre ştiinţă, tehnologie, cultură şi educaţie................   23
            1.5. Coordonate sociologice ale continuităţii şi permanentizării educaţiei.....   26
            1.6. Eficienţa economico-socială şi umană a educaţiei.......   29
   1.7. Corupţia în sistemul de educaţie..........................   32
            1.8. Viitorul educaţiei.......................................   34
CAPITOLUL  II
CONCEPTE DE BAZĂ ALE EDUCAŢIEI..................   38
            2.1.Terminologie.....................................   38
            2.2. Caracterul istoric al educaţiei.......................   38
2.3. Definiţii ale educaţiei..................................................   40
2.4. Funcţiile educaţiei..........................................   42
2.5. Fundamentele educaţiei...........................................   42
2.6. Formele educaţiei.....................................................   43
2.7. Factorii educaţiei....................................................   47
CAPITOLUL  III
TEORIA ŞI METODOLOGIA CURRICULUMULUI..........   48
3.1. Conceptul de „curriculum”....................   48
3.2. Definiţii...................................   49
3.3. Orientări curriculare contemporane.................   50
3.4. Categorii de curriculum..........................   51
3.5. Calităţile unui curriculum.....................................   52
3.6. Finalităţi educaţionale...............................   53
3.7. Conţinuturi curriculare..........................   59
3.8. Proiectarea curriculară.......................62
3.9. Scheme şi paradigme de fundamentare a optimizării curriculare moderne.......   62
3.10. Produsele curriculare................................   64
CAPITOLUL  IV
TEORIA ŞI METODOLOGIA INSTRUIRII..........................   69
4.1. Didactica..............................................................   69
4.2. Definirea procesului de învăţământ...............................   70
4.3. Caracteristicile generale ale procesului de învăţămân...   71
4.4. Dimensiunile procesului de învăţământ................................   72
4.5. Structura procesului de învăţământ..........................   73
4.6. Principiile procesului de învăţământ.......................................   74
4.7. Obiectivele pedagogice ale procesului de învăţământ..............   77
4.8. Conţinutul procesului de învăţământ.....................................   80
4.9. Metodologia procesului de învăţământ..............................   85
4.10. Mijloacele de învăţământ................................92
4.11. Formele de organizare ale instruirii...........................   93
CAPITOLUL  V
TEORIA ŞI METODOLOGIA EVALUĂRII............................   97
5.1. Evaluarea rezultatelor şcolare................................................   97
5.2. Caracteristicile demersurilor evaluative..............................  101
5.3. Metodologia evaluării rezultatelor şcolare..........................  106
5.4. Efectele aprecierii (notării) rezultatelor şcolare.............  112
CAPITOLUL  VI
EDUCAŢIA PERMANENTĂ.......................  117
6.1. Conceptul de educaţie permanentă............  117
6.2. Perspectiva educaţiei permanente....................  120
6.3. Educaţia permanentă şi calitatea educaţiei...........  122 
6.4. Educaţia permanentă şi inovaţia........................  124
6.5. Specificul educaţiei permanente a adulţilor........  129
6.6. Specificul educaţiei permanete al personalului didactic........  132
CAPITOLUL  VII
EDUCAŢIA ŞI PROVOCĂRILE LUMII CONTEMPORANE.....  137
7.1. Criza lumii contemporane...........................  137
7.2. Noile tipuri de educaţii....................................  138
7.3. Efectele aderării României la Uniunea Europeană.....  139
7.4. Educaţia în context european..................................  140
7.5. Inovaţie şi reformă în învăţământul românesc....................  145
7.6. Procesul de descentralizare – condiţie a succesului şi eficienţei
       serviciilor educaţionale............................  151
PARTE  FINALĂ......................................  153
1. Concluzii .......................................................  153
2. Propuneri........................................................  157
BIBLIOGRAFIE.........................................  178

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu