CUPRINS
CUPRINS 1
CAPITOLUL I - ASPECTE GENERALE PRIVIND ABUZUL ŞI EXPLOATAREA SEXUALĂ A
COPILULUI 3
1.1. Noţiuni introductive 3
1.2. Abuzul sexual asupra copiilor cu disabilităţi 4
1.3. Abuzul sexual asupra copiilor şi poliţia 6
CAPITOLUL 2 - STRUCTURA DE DREPT 9
2.1. Abuzul şi exploatarea sexuale a copilului în legislaţia internă 9
2.2. Abuzul şi exploatarea sexuală a copilului în legislaţia
internaţională 10
CAPITOLUL 3 – STRUCTURA PSIHOLOGICĂ 14
3.1. Infractori 14
3.1.1. Noţiuni introductive privind infractorii care comit infracţiuni
sexuale asupra copiilor 14
3.1.1.1. Infracţiunea de incest 14
3.1.1.2. Pedofilii 15
3.1.1.3. Infracţiunea de viol 18
3.1.1.4. Exploatarea sexuală a copiilor (prostituţie, pornografie,
trafic de persoane) 20
3.1.1.5. Tineri agresori sexuali 21
3.1.2. Rolul mamei 22
3.1.2.1. Mamă deprimată 23
3.1.2.2. Mamă sigură de sine 24
3.1.2.3. Mamă căreia nu i se dă crezare 24
3.1.2.4. Mamă resemnată 24
3.1.2.5. Mamă-complice 24
3.2. VICTIME 26
3.2.1. Simptome şi indicii ale agresării sexuale a copiilor 26
3.2.2. Consecinţele pentru victime 28
3.2.2.1. Categoriile de traume apărute în urma molestării sexuale a
copiilor 28
3.2.3. Tratament 31
3.3. POLIŢIŞTII ŞI ALŢI SPECIALIŞTI ÎN DOMENIU 33
3.3.1. Noţiuni de bază 33
3.3.2. Poliţistul ca personalitate 33
3.3.2.1. Influenţa apartenenţei de gen 33
3.3.2.2. Influenţa statutului social-economic şi profesional 35
3.3.2.3. Influenţa experienţei personale 36
3.3.3. Cum ne stăpânim emoţiile 38
3.3.3.1 Cum ne stăpânim emoţiile în timpul exercitării obligaţiunilor
de serviciu 38
3.3.3.2. Să nu cădem pradă emoţiilor 39
3.4 Povestiri personale sau „istorii ale speranţei” 40
3.4.1. Mărturii ale violatorului aflat în tratament 41
3.4.2. Mărturii ale victimei 44
3.4.3. Mărturiile unei mame al cărei băiat a comis acte de violenţă
sexuală 46
3.4.4 Mărturii ale unui prieten şi membru al familiei 49
3.4.5. Interviuri cu tineri violaţi 51
CAPITOLUL 4 – INTRUCŢIUNI PRIVIND PREVENIREA ŞI CERCETAREA ABUZULUI ŞI
EXPLOATĂRII SEXUALE A COPILULUI 53
4.1. Acţiuni de prevenire 53
4.1.1. Conceptul de prevenire 53
4.1.2. Organizarea activităţii informativ-operative pentru prevenirea
abuzului şi exploatării sexuale a copilului 54
4.1.3. Activitatea cu populaţia 57
4.1.4. Informarea populaţiei 58
4.1.4.1 Temerile şi neliniştile oamenilor simpli 59
4.1.4.2 Temerile şi neliniştile părinţilor 61
4.2. ACTIVITATEA CU COPIII - VICTIME ALE INFRACŢIUNILOR SEXUALE 65
4.2.1. Noţiuni de bază 65
4.2.2. Procedura 65
4.2.2.1 Introducere 65
4.2.2.2.Trei modele de desfăşurare a chestionării 68
4.2.2.3. Erori 71
4.2.3. Sfaturi şi recomandări pentru activitatea cu copii de vârste mici
72
4.2.4 Metodele de desfăşurare a chestionării 74
4.2.4.1 Noţiuni de bază 74
4.2.4.2 Tipuri de întrebări 75
4.2.4.3 Utilizarea păpuşilor anatomice 80
4.2.4.4 Utilizarea desenelor anatomice 84
4.2.4.5 Utilizarea desenelor pe temă liberă 85
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ 88