Activitatea turistica si locul ei in economie

CAPITOLUL I 209
LOCUL ACTIVITĂŢII TURISTICE ÎN ECONOMIE 209
  1.1. Scurt istoric asupra evoluţiei turismului    209
  1.2. Noi concepte în turism      211
   1.2.1. Turism. Economia turismului   211
   1.2.2. Principalele concepte utilizate în turism      211
  1.3. Locul şi rolul turismului în economie  215
   1.3.1. Locul turismului în economia naţională   215
   1.3.2. Locul turismului internaţional în balanţa de plăţi şi comerţul
   exterior 216
  1.4. Funcţiile turismului  220
   1.4.1. Funcţia economică 220
   1.4.2. Funcţia culturală 224
  1.5. Factorii care determină evoluţia turismului  225
   1.5.1. Criterii de structurare. Tipologie 225
   1.5.2. Principalii factori care influenţează evoluţia turismului 226
CAPITOLUL II     231
ORGANIZAREA ŞI STRUCTURA ACTIVITĂŢII TURISTICE     231
  2.1. Organizarea turismului în România      231
   2.1.1. Atribuţiile Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi
   Turismului în domeniul turismului    232
   2.1.2. Asociaţiile profesionale în turism 233
   2.1.3. Întreprinderile de turism şi distribuitorii de produse turistice
   234
  2.2. Organizarea turismului la nivel mondial      241
   2.2.1. Organizaţia Mondială a Turismului  242
   2.2.2. Organizaţii guvernamentale cu responsabilităţi în turism  244
   2.2.3. Organizaţii regionale   245
   2.2.4. Organizaţii internaţionale nonguvernamentale   245
   2.2.5. Organizarea turismului în alte ţări      246
CAPITOLUL III    247
CEREREA TURISTICĂ. CIRCULAŢIA TURISTICĂ 247
  3.1. Cererea turistică. Consumul turistic. Motivaţia turistică    247
  3.2. Determinanţii cererii turistice  249
   3.2.1. Determinanţii economico-sociali    250
   3.2.2. Determinanţi motivaţionali    251
  3.3. Elasticitatea cererii turistice  251
  3.4. Semnificaţia, particularităţile şi tipologia consumului turistic
  252
  3.5. Forme de turism 254
  3.6 Metodologia de cuantificare a circulaţiei turistice      255
   3.6.1. Metodologia statistică şi sursele de informaţii folosite în
   urmărirea circulaţiei turistice      255
   3.6.2. Sistemul de indicatori ai circulaţiei turistice     256
  3.7. Sezonalitatea-fenomen caracteristic activităţii turistice    257
   3.7.1. Determinanţii sezonalităţii cererii şi consumului turistic
   257
   3.7.2. Căi de echilibrare a cererii cu oferta în turism (strategii de
   răspuns) 259
CAPITOLUL IV     262
OFERTA TURISTICĂ 262
  4.1. Semnificaţia şi particularităţile ofertei turistice     262
  4.2. Determinanţii ofertei turistice  263
  4.3. Potenţialul turistic al României 265
   4.3.1. Potenţialul turistic natural  265
   4.3.2. Potenţialul turistic antropic 267
Capitolul v 277
Eficienţa economică şi socială a Activităţii turistice   277
  5.1. Concepte utilizate în definirea noţiunii de eficienţă   277
  5.2. Sistemul de indicatori ai eficienţei economice în turism     281
  5.3. Căi de creştere a eficienţei economice a activităţii turistice
  284
  5.4. Forme de evaluare şi cuantificare a eficienţei sociale în turism
  284