CUPRINS
|ArgumenT |2 |
|..................................................................| |
|................................................ | |
| | |
|Capitolul I | |
|Utilizarea metodelor interactive în activităţile didactice | |
|..................................................................|3 |
|................................................. | |
|I.1. Rolul utilizării metodelor interactive în activităţile |3 |
|didactice ........................... | |
|I.1.1. Valenţele formativ-educative ale metodelor interactive |3 |
|..................... | |
|I.1.2. Descrierea principalelor metode interactive |7 |
|........................................ | |
|I.1.2.1. Brainstorming-ul |7 |
|..................................................................| |
|... | |
|I.1.2.2. Starbursting-ul (Explozia stelară) |9 |
|......................................... | |
|I.1.2.3. Metoda Pălăriilor gânditoare |10 |
|................................................. | |
|I.1.2.4. Sinectica |11 |
|..................................................................| |
|.................. | |
|I.1.2.5. Metoda Frisco |13 |
|..................................................................| |
|........ | |
|I.1.2.6. Pedagogia dramatică |14 |
|............................................................... | |
|I.2. Învăţarea prin strategii interactive cu valoare creativă |18 |
|.................................... | |
| | |
|Capitolul II | |
|Modalităţi de exprimare a artei dramatice | |
|în ciclul primar |31 |
|..................................................................| |
|................................. | |
|II.1. Citirea pe roluri |31 |
|..................................................................| |
|................................. | |
|II.2. Pedagogia dramatică |34 |
|..................................................................| |
|......................... | |
|II.2.1. Jocuri dramatice şi de rol |35 |
|..................................................................| |
|... | |
|II.2.1.1. Rolul jocurilor dramatice şi de rol |36 |
|....................................... | |
|II.2.1.2. Tipuri de jocuri de rol |42 |
|........................................................... | |
|II.2.2. Jocuri de educare şi stimulare a disciplinei corporale |45 |
|...................... | |
|II.2.3. Modalităţi de exprimare plastică |50 |
|........................................................ | |
|II.3. Dramatizarea textelor literare |50 |
|..................................................................| |
|.......... | |
|II.4. Serbarea şcolară |56 |
|..................................................................| |
|................................. | |
|II.4.1. Educaţia estetică şi artistică prin serbări şcolare |57 |
|.............................. | |
|II.4.2. Metodologia organizării serbărilor şcolare |61 |
|........................................ | |
| | |
|Capitolul III | |
|Cercetare experimentală: Utilizarea pedagogiei dramatice în | |
|formarea şi dezvoltarea creativităţii ............. |70 |
|III.1. Lansarea ipotezelor experimentale |71 |
|..................................................................| |
|. | |
|III.2. Stabilirea eşantioanelor experimentale |71 |
|............................................................ | |
|III.3. Evaluarea iniţială a grupului experimental şi de control |74 |
|............................... | |
|III.4. Aplicarea pedagogiei dramatice şi a metodelor interactive|75 |
|........................... | |
|III.5. Evaluarea finală a grupului experimental şi de control |79 |
|................................. | |
|III.6. Studii de caz |82 |
|..................................................................| |
|...................................... | |
|III.6.1. Studiul de caz I |82 |
|..................................................................| |
|.................. | |
|III.6.2. Studiul de caz II |83 |
|..................................................................| |
|................ | |
|III.6.3. Studiul de caz III |85 |
|..................................................................| |
|............... | |
| | |
|Concluzii |87 |
|..................................................................| |
|................................................ | |
| | |
|Bibliografie |88 |
|..................................................................| |
|.......................................... | |
| | |
|Anexe |91 |
|..................................................................| |
|......................................................... | |