1 CUPRINS
Argument
............................................................................
...............................................3
Introducere
............................................................................
............................................5
Capitolul 1 – Cadru
teoretic....................................................................
.........................7
1.1. REBT-concepte teoretice majore
1.1.1.Raţional vs.
iraţional........................................................
......... .......8
1.1.2. Rolul cogniţiilor în interacţiunea proceselor
psihice.................9
1.1.3. Două tendinţe biologice
fundamentale........................................10
1.1.4. Două tipuri de probleme psihice
fundamentale.........................11
1.1.5. ABC-ul
REBT(revizuire).............................................................
..12
1.1.6.Natura perturbării şi sănătăţii
psihice........................................14
1.1.7.Aplicaţii anterioare ale REBT în
contexte educaţionale.........20
1.2. Inteligenţa emoţională
1.2.1.Emoţiile-caracteristici şi
funcţii......................................................23
1.2.2.Dezvoltarea
emoţională.......................................................
............25
1.2.3.Inteligenţa emoţională vs. inteligenţă
academică........................27
1.2.4.Natura inteligenţei
emoţionale.......................................................32
1.2.5.Alfabetizarea emoţională în mediul
şcolar..................................38
1.3.Educaţia raţional - emotivă şi comportamentală
1.3.1 Cum a apărut educaţia raţional-
emotivă?...................................45
1.3.2.Modele educaţionale ale
REE......................................................46
1.3.3.Emoţiile şi
învăţarea........................................................
..............47
1.3.4.Fundamente teoretice ale
EREC.................................................51
1.3.5.Dezvoltarea inteligenţei emoţionale la elevi prin
programe de educaţie raţional - emotiv -comportamentală
...................................................53
1 Capitolul 2 – Obiectiv şi ipoteze
2.1 Obiectivul
lucrării....................................................................
.....................56
2.2 Ipotezele
lucrării....................................................................
.......................56
2.3
Metodologie.................................................................
...................................56
1.
Subiecţi.....................................................
.....................................56
2.
Materiale....................................................
....................................57
3.
Procedură....................................................
..................................57
2 Capitolul 3 – Rezultate şi interpretări
preliminare....................................................65
Capitolul 4 – Discuţii şi
limite......................................................................
..................68
4.1. Analiza
rezultatelor................................................................
...........68
4.2. Limitele
studiului...................................................................
...........71
Anexe.......................................................................
..........................................................74
Bibliografie
............................................................................
..........................................89
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15