AGENTIA DE TURISM

CUPRINS
INTRODUCERE.................................................................
..........................5
CAP. 1  AGENŢIA DE
TURISM......................................................................
..... 7
     1.  Turismul şi agenţia de turism – clarificări
        conceptuale............ 8
     2.    Obiectul   de    activitate    şi    tipologia    agenţiei    de
        turism...............10
        1.2.1.          Agenţia          de          turism           tour-
        operatoare.........................................................1
        2
        1.2.2.               Agenţia               de                turism
        detailistă..........................................................
        .........17
      1.3. Cadrul juridic de funcţionare al agenţiei de turism în
      România................................................................
      ...................... 18
                                   1.3.1.                       Reglementări
legislative.................................................................
......19
               1.3.2.   Obţinerea   licenţei   de   către    agenţiile    de
turism.....................................20
                1.3.3.    Brevetarea    conducătorilor     agenţiilor     de
turism....................................22
               1.3.4.    Criterii    de    acreditare    IATA.    Ticketing-
      ul.............................................24
CAP.2    STRUCTURA    ŞI    OPERAŢIUNILE    TEHNICE    ALE    AGENŢIEI    DE
TURISM......................................................................
.....29
      2.1. Organizarea internă a agenţiei de turism………………..…..29
             2.1.1. Personalul agenţiei……………………………………………………31
               2.1.2.   Furnizorii    şi    corespondenţii    agenţiei    de
turism……………………….34
             2.1.3. Documentaţia agenţiei de turism……………………………………..35
      2.2. Clasificarea şi caracterizarea serviciilor turistice..……….…37
      2.3. Operaţiuni tehnice ale agenţiei de turism…………………....42
      2.4. Comportamentul lucrătorului din turism pentru stimularea
                  vânzărilor……………………………………………………...44
CAP.3  PRODUCEREA ŞI COMERCIALIZAREA PACHETELOR DE SERVICII
TURISTICE……………………………..……………….47
      3.1. Elemente componente ale pachetelor de servicii turistice…..47
      3.2. Tipologia pachetelor de servicii turistice………….…………49
                   3.2.1.      Piaţa      pachetelor      de        servicii
forfetare………………………………...51
                  3.2.2.     Clasificarea     pachetelor     de     servicii
forfetare…………………………52
      3.3. Producţia pachetelor de servicii turistice……………...…….54
                  3.3.1.     Conceperea     pachetelor      de      servicii
turistice.........................................56
              3.3.2. Negocierea montajului………………………………………………57
      3.4. Distribuţia şi comercializarea  pachetelor de servicii
Turistice...................................................................
....................59
              3.5.         Reglementarea         comercializării          în
România............................63
      3.6. Modalităţi de rezervare şi de plată a serviciilor……………..68
                                       3.6.1.                          Plata
cash........................................................................
.....................68
              3.6.2. Operaţiuni cu carduri………………………………………………...69
              3.6.3. Cecul de călătorie…………………………………………………….71
CAP.4  STUDIU DE CAZ PRIVIND ACTIVITATEA AGENŢIEI  “NEO  TOUR  INTERNAŢIONAL
SRL”………………………………..73
      4.1  Prezentarea agenţiei – situaţie juridică…………...……...…..73
      4.2. Analiza  structurii organizatorice a agenţiei…….…..………75
      4.3. Operaţiuni tehnice…………………………….…………….…76
      4.4. Relaţiile cu clienţii şi concurenţii agenţiei……………………78
      4.5. Analiza SWOT …………………………………………...……79
      4.6. Program turistic organizat de NEO TOUR
INTERNAŢIONAL...............................................................
....81
      4.7. Propuneri de dezvoltare şi perfecţionare a activităţii
             Agenţiei NEO TOUR INTERNAŢIONAL ……………….....85
CONCLUZII………………………………………………………………88
BIBLIOGRAFIE…………………………………………………...……..91
ANEXE…………………………………………………………………….94
Anexa nr. 1 Fişa postului
Anexa nr. 2 Voucher
Anexa nr. 3 Decontul
Anexa nr. 4 Contractul de comercializare
Anexa nr. 5  Licenţa de Turism
Anexa nr. 6  Brevet de turism
Anexa nr. 7 Program turistic–Deplasare Târg Transpotec&Logitec
Anexa nr. 8 Program turistic - The Carpathians and the Monasteries of
                Bucovina and central Moldavia
Anexa nr. 9 Program turistic - The Carpathians and the  Monasteries of
           Bucovina, the Danube Delta and the Black Sea