Agresivitatea forma de adaptare si contra - reactie la frustrare la copiii institutionalizati

CUPRINS
      CUPRINS . ………………………………………………........….....   3
      INTRODUCERE ………………………………………………….......5
            PARTEA I – ASPECTELE TEORETICE ALE CERCETĂRII
      CAPITOLUL I: ŞCOLARUL MIC
        1. CARACTERIZARE GENERALĂ :
             1.1.1   Trăsături   de   specificitate   ale   şcolarului   mic
…………................11
            1.1.2 Copilul şi familia ………………………..........………………      14
            1.1.3 Copilul  şi  realitatea  socială  …………………………..............
15
        2. MODELELE EDUCATIVE :
             1.2.1 Model familial ………………………………………….........   16
             1.2.3 Comparaţie privind modelele educative între Centrul
              de Plasament şi Şcoală de masă ……………………....     21
        3. RELAŢIA ADAPTARE-FRUSTRARE-AGRESIVITATE
               1.3.1- Definirea conceptelor şi relaţia  dintre  ele  ……………..
25
      CAPITOLUL II : PROBLEMATICA AGRESIVITĂŢII ÎN PSIHOLO-
                         GIE, PSIHOPEDAGOGIE ŞI PSIHOPATOLOGIE
      2.1. NORMALITATE ŞI DEVIANŢĂ ÎN CONDUITA SOCIALĂ :
                2.1.1 Definirea conceptelor  normalitate,  devianţă  …………...
34
                 2.1.2  Profilul   personalităţii   deviantului   ……………………….
36
      2.2. AGRESIVITATE ŞI COMPORTAMENT AGRESIV :
                 2.2.1 Agresivitatea – prezentare generală  ………………….  ......
  38
                 2.2.2Teorii explicative ale funcţionalităţii  agresivităţii
…….......   43
      2.3. FORMELE DE MANIFESTARE ALE AGRESIVITĂŢII :
                  2.3.1 Fenomene-simptom de manifestare …………………...  45
                 1)Excitabilitatea ……………………………………..      45
                 2)Impulsivitatea …………………………………….. 45
                 3)Propulsivitatea ……………………………………  45
                 4)Violenţa …………………………………………… 45
                 5)Comportamente aberante ……………………….     ...       45
              2. Agresivitatea verbală ………………………………         49
                 1) Calomnia ………………………………………….     49
                 2) Denigrarea …………………………………………    49
                 3) Ironia ……………………………………………….     49
                 4) Sarcasmul …………………………………………     49
      2.4. AGRESIVITATEA ÎN CADRUL GRUPULUI :
           1) Ocuparea şi apărarea unor părţi ale spaţiului ……….... 49
                 a) teritoriul individual ……………………………….. 49
                 b) distanţa individuală ………………………………    49
           2) Disputarea obiectelor …………………………………..      49
           3) Rivalitatea ……………………………………………… 50
           4) Agresivitatea explorativă ……………………………….    50
           5) Agresivitatea educativă …………………………………      50
           6) Concurenţa ………………………………………………. 50
           7) Reacţia de respingere a anormalului ………………….    50
           8) Agresivitatea verbală …………………………………… 50
      CAPITOLUL III : COMPORTAMENTUL AGRESIV CA FORMĂ DE
                       ADAPTARE ŞI COMPENSARE A FRUSTRĂRII
      3.1. Agresivitatea – comportament de adaptare ………………....      52
      3.2. Comportamentul agresiv – formă de contra-reacţie la
            frustrare ……………………………………………………...      56
            PARTEA A-II-A – ASPECTELE PRACTICE ALE CERCETĂRII
      CAPITOLUL IV : METODOLOGIA CERCETĂRII
      4.1. Obiectivele cercetării ………………………………………..      66
      4.2. Ipotezele cercetării ………………………………………….. 68
      4.3. Organizarea activităţii de cercetare ……………………….... 69
      4.4. Metode şi tehnici de cercetare ……………………………... 71
      CAPITOLUL V : PRELUCRAREA DATELOR CERCETĂRII…      75
      CAPITOLUL VI : CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI ………...         80
      BIBLIOGRAFIE