Aistenta Sociala a Copilului cu Dificienta de Auz

CUPRINS
CAPITOLUL I – INTRODUCTIV – DEFICIENŢA DE AUZ
I 1. Istoria deficienţilor de auz în lume………… …………..…….6
I 2.Istoria deficienţei de auz în România………………………….9
I.3. Caracterizarea generală a handicapului de
auz........................13 I.4. Clasificarea şi etiologia handicapurilor
de auz........................14 I.5. Caracteristicile funcţiilor şi
proceselor psihice la handicapaţii de
auz.........................................................................
....................19
I.6. Precizări
terminologice............................................................21
CAPITOLUL II – INSTITUŢIONALIZAREA ŞI/ SAU INTEGRAREA COPILULUI CU
DEFICIENŢE DE AUZ
II.1. Instituţionalizarea copilului în România ..........................22
II.1.1       Instituţiile       şi       serviciile       de        ocrotire
rezidenţială....................22
II.1.2 Efectele
instituţionalizării....................................................26
II.2.                     Instituţionalizarea                      copilului
surd.......................................30
II.2.1    Instituţia    gazdă     a     copilului     cu     handicap     de
auz....................31
II.2.2            Criteriile            de            intrare             în
sistem................................................33
II.3.
Dezinstituţionalizarea......................................................
....36
CAPITOLUL III – INTEGRAREA  COPILULUI SURD
III.1 Principiile orientării elevilor cu cerinţe educative
speciale....................................................................
......................38
III.2 Educaţia copilului
surd..........................................................40
III.3 Recuperarea şi integrarea deficienţilor de
auz......................47
CAPITOLUL IV–INTERPRETAREA REZULTATELOR
IV 1. Cadrul cercetării: Şcoala pentru Surzi……..........................52
IV 2. Obiectivele şi ipotezele
cercetării.........................................55
IV 3.Rezultatele obţinute în urma comparării răspunsurilor date..61
CONCLUZII ŞI PROPUNERI……………………………..........88
BIBLIOGRAFIE………………………………………………....92
ANEXE.......................................................................
...................94