Cuprins
Introducere.................................................................
........................................................2
1. BAZA TEORETICĂ A CERCETĂRII 7
1.1. DEFICIENŢA MINTALĂ 7
1.1.1. Definiţii ale deficienţei mintale 7
1.1.2. Precizări terminologice 8
1.1.3. Etiologia deficienţei mintale 9
1.1.4. Clasificări psihometrice ale deficienţei mintale 11
1.1.5. Bazele teoretice ale deficienţei mintale 14
1.1.5.1. Teoria etiologică 14
1.1.5.2. Teoria simptomatologică 14
1.1.5.3. Teoria sindroamelor specifice 15
1.1.5.4. Teoria psihanalitică şi psihosociologică 17
1.1.5.5. Teoria integrată 19
1.2. DEVIERILE COMPORTAMENTALE 20
1.2.1. Noţiuni generale 20
1.2.2. Forme ale inadaptării şcolare 21
1.2.3. Tulburările de conduită 23
1.2.3.1. Criterii de diagnostic 23
1.2.3.2. Subtipuri ale tulburării de conduită 25
1.2.3.3. Modele conceptuale 26
1.3. ANALIZA FUNCŢIONALĂ A COMPORTAMENTULUI 31
1.3.1. Definirea evaluării funcţionale a comportamentului 31
1.3.2. Observarea şi măsurarea comportamentului 35
1.3.3. ABC-ul comportamentului 37
1.3.4. Metode de înregistrare a comportamentului 38
1.3.5. Cercetări asupra evaluării funcţionale a comportamentului 41
2. METODOLOGIA CERCETĂRII 44
2.1. Ipoteze experimentale 44
2.2. Obiectivele cercetării 47
2.3. Designul cercetării 49
2.4. Prezentarea eşantioanelor 49
2.5. Prezentarea tehnicii de lucru 52
2.6. Prezentarea instrumentelor de cercetare 54
3. PREZENTAREA, ANALIZA ŞI INTERPRETAREA DATELOR EXPERIMENTALE 56
4. CONCLUZII 74
Bibliografie
............................................................................
..........................................67
Anexe