Rezumat………………………………………………………………………………………3
I. Text, subtext şi pretext în arta conceptuală
I.1. Spre o definiţie neconclusivă a artei conceptuale. Genealogia artei
conceptuale………...8
I. 2. Implicaţiile de ordin filosofic ale artei
conceptuale……………………………………..10
I. 3. Raportul artă conceptuală-modernism…………………………………………………..11
I. 4. Retorica eshatologică şi arta conceptuală……………………………………………….13
I.5. Arta conceptuală din perspectivă postmodernă……………………………………….....15
I.5.1 Reperul epistemologic……………………………………………………………...15
I.5.2. Propune discursul artistic postmodern o nouă viziune despre
lume?.......................19
II. Viziunea critică a artei conceptuale asupra judecăţii estetice moderne
II.1. Necesitatea deconstrucţiei proiectului modernist……………………………………....22
II.1.1. Aspecte ale receptării esteticii kantiene de către critica
de arta modernistă……...24
II.2. Ready-made-urile lui Duchamp şi problematizarea conceptelor
esteticii kantiene……26
II.3. Sciziunea dintre estetică şi artă. Argumentul lui Joseph Kosuth din
Art after philosophy……………………………………………………………………………………30
II.4. O reformulare a antinomiei kantiene a gustului………………………………………...34
III. Valoarea cognitivă a artei conceptuale
III.1. Episteme sub raportul reprezentare ilustrativă - reprezentare
semantică………………40
III.1.1. Critica argumentului lui Young privind valoarea cognitivă a
artei……………...41
III.2. Problema conţinutului şi a sensului operei de artă în One and Three
Chairs a lui Joseph Kosuth………………………………………………………………………………………..44
III.3. Investigaţiile filosofice ale grupării Art &
Language………………………………….46
III. 3.1. Mediul ca mesaj / Mesajul ca mediu……………………………………………48
III.4. Structurile cognitive ale operei lui Sol LeWitt………………………………………...50
Concluzii……………………………………………………………………………………..55
Bibliografie…………………………………………………………………………………..60