Aspecte estetice si cognitive in arta conceptuala

Rezumat………………………………………………………………………………………3
   I. Text, subtext şi pretext în arta conceptuală
I.1. Spre o definiţie neconclusivă a  artei  conceptuale.  Genealogia  artei
conceptuale………...8
I.     2.     Implicaţiile     de     ordin     filosofic     ale      artei
conceptuale……………………………………..10
I. 3. Raportul artă conceptuală-modernism…………………………………………………..11
I. 4. Retorica eshatologică şi arta conceptuală……………………………………………….13
I.5. Arta conceptuală din perspectivă postmodernă……………………………………….....15
         I.5.1 Reperul epistemologic……………………………………………………………...15
I.5.2.  Propune  discursul  artistic  postmodern  o  nouă   viziune   despre
lume?.......................19
II.  Viziunea critică a artei conceptuale asupra judecăţii estetice moderne
II.1.  Necesitatea deconstrucţiei proiectului modernist……………………………………....22
         II.1.1. Aspecte ale receptării esteticii kantiene de către  critica
de arta modernistă……...24
II.2.  Ready-made-urile  lui   Duchamp   şi    problematizarea   conceptelor
esteticii kantiene……26
II.3. Sciziunea dintre estetică şi artă. Argumentul lui  Joseph  Kosuth  din
Art after philosophy……………………………………………………………………………………30
II.4. O reformulare a antinomiei kantiene a gustului………………………………………...34
III. Valoarea cognitivă a artei conceptuale
III.1.  Episteme  sub  raportul  reprezentare  ilustrativă  -   reprezentare
semantică………………40
III.1.1.  Critica  argumentului  lui  Young  privind  valoarea  cognitivă  a
artei……………...41
III.2. Problema conţinutului şi a sensului operei de artă în One  and  Three
Chairs a lui Joseph Kosuth………………………………………………………………………………………..44
III.3.     Investigaţiile     filosofice     ale     grupării     Art      &
Language………………………………….46
III. 3.1. Mediul ca mesaj / Mesajul ca mediu……………………………………………48
III.4. Structurile cognitive ale operei lui Sol LeWitt………………………………………...50
Concluzii……………………………………………………………………………………..55
Bibliografie…………………………………………………………………………………..60