C U P R I N S
Introducere
Capitolul 1 - Situaţia infecţiei HIV/SIDA în lume şi în România
– abordare medicală
1. Delimitări conceptuale: definiţie, stadii, istoric, estimări
2. Originea infecţiei cu HIV
3. Căi de transmitere a infecţiei cu HIV
4. Rezistenţa HIV în mediu
5. Contagiozitate, receptivitate şi imunitate
6. Grupe de risc
7. Prevenirea infecţiei cu HIV
8. Evoluţia naturală a infecţiei cu HIV
9. Clasificarea infecţiei cu HIV
10. Evaluare şi monitorizare clinică: examen clinic, paraclinic şi de
laborator, suport psihologic
11. Tratamentul în infecţia cu HIV
Capitolul 2 – Abordare psihosocială asupra bolii şi sănătăţii –
concepte evaluative
2.1 Dimensiunea biologică, psihică şi socială a stării de sănătate
2.2 Atitudinea culturală faţă de boală şi durere; particularizare în
cazul
infecţiei cu HIV
2.3 Impicaţii psihologice ale diagnosticului HIV / SIDA
2.4 Priorităţi şi nevoi în infecţia HIV / SIDA din punct de vedere
psihologic
Capitolul 3 – Procesul dezvăluirii diagnosticului la copilul
cu HIV / SIDA – avantaje, limite şi consecinţe psihologice
3.1 Obiective – identificarea tipologiilor comportamentale dezvoltate
în urma dezvăluirii diagnosticului de infecţie HIV / SIDA
3.2 Premise ale procesului de dezvăluire a dignosticului
3.3 Manifestării psihopatologice la copilul cu infecţie HIV / SIDA
3.4 Eşantion (grup ţintă) – caracteristici: vârstă, distribiţie pe
sexe,
stadiu imunologic, nivel de instructie, mediu familial
3.5 Metodă – stabilirea strategiei de lucru:
3.6 Rezultate şi concluzii: prelucrarea datelor, analiză în plan
comportamental,
afectiv şi interpersonal, complianţă terapeutică
Bibliografie Pagini 107