CUPRINS
INTRODUCERE
............................................................................
............... 5
Capitolul 1 - CONCEPTUL DE ATENŢIE
.............................................. 7
1.1. Definiţia atenţiei
............................................................................
7
1.2. Mecanismul neurofiziologic
........................................................ 10
1.3. Particularităţi ale atenţiei
............................................................ 11
1.3.1. Stabilitatea
atenţiei.............................................................
...... 11
1.3.2. Concentrarea (stabilitatea
atenţiei).......................................... 12
1.3.3. Volumul atenţiei
.....................................................................
13
1.3.4. Flexibilitatea (mobilitatea) atenţiei
......................................... 14
1.3.5. Distributivitatea atenţiei
.......................................................... 14
1.4. Formele atenţiei
............................................................................
15
1.4.1. Atenţia voluntară
....................................................................
16
1.4.2. Atenţia involuntară
................................................................. 18
1.4.3. Atenţia habituală (postvoluntară)
........................................... 20
Capitolul 2 - DIMENSIUNI PSIHOEXPERIMENTALE ALE ATENŢIEI
...............................................................
.................................. 23
2.1. Concentrarea şi distragerea atenţiei
.......................................... 23
2.2. Fluctuaţiile atenţiei şi starea de vigilenţă
.................................. 24
2.3. Stările morbide ale atenţiei
......................................................... 28
Capitolul 3 – ATENŢIA CA PROCES FUNDAMENTAL ÎNTR-O ÎNVĂŢARE ELEMENTARĂ
.................................................................... 34
3.1. Funcţiile atenţiei
..........................................................................
34
3.2. Condiţii în desfăşurarea procesului de educaţie
....................... 38
3.3. Evaluarea randamentului şcolar – efectele fluctuaţiilor atenţiei
.......................................................................
......................................... 43
Capitolul 4 – ATENŢIA PROIECT DE CERCETARE ........................... 54
4.1. Metodologia cercetării
................................................................. 54
4.1.1. Obiectivele cercetării
............................................................. 54
4.1.2. Ipotezele cercetării
.................................................................
54
4.1.3. Descrierea lotului de subiecţi
................................................. 54
4.1.4. Metodele de lucru
...................................................................
55
4.2. Prezentarea, analiza si interpretarea rezultatelor
..................... 57
CONCLUZII ŞI INTERPRETĂRI PERSONALE .....................................
65
BIBLIOGRAFIE
............................................................................
................ 67
ANEXE
............................................................................
................................ 68