Atentia si Influenta sa In Procesul Educatiei

CUPRINS
INTRODUCERE
............................................................................
............... 5
Capitolul 1  -  CONCEPTUL DE ATENŢIE
.............................................. 7
      1.1. Definiţia atenţiei
............................................................................
 7
      1.2. Mecanismul neurofiziologic
........................................................ 10
      1.3. Particularităţi ale atenţiei
............................................................ 11
        1.3.1. Stabilitatea
        atenţiei.............................................................
        ...... 11
        1.3.2. Concentrarea (stabilitatea
        atenţiei).......................................... 12
        1.3.3. Volumul atenţiei
        .....................................................................
         13
        1.3.4. Flexibilitatea (mobilitatea) atenţiei
        ......................................... 14
        1.3.5. Distributivitatea atenţiei
        .......................................................... 14
      1.4. Formele atenţiei
............................................................................
 15
        1.4.1. Atenţia voluntară
        ....................................................................
        16
        1.4.2. Atenţia involuntară
        ................................................................. 18
        1.4.3. Atenţia habituală (postvoluntară)
        ........................................... 20
Capitolul 2  -  DIMENSIUNI PSIHOEXPERIMENTALE ALE ATENŢIEI
             ...............................................................
             .................................. 23
      2.1. Concentrarea şi distragerea atenţiei
.......................................... 23
      2.2. Fluctuaţiile atenţiei şi starea de vigilenţă
.................................. 24
      2.3. Stările morbide ale atenţiei
......................................................... 28
Capitolul 3 – ATENŢIA CA PROCES FUNDAMENTAL ÎNTR-O ÎNVĂŢARE ELEMENTARĂ
.................................................................... 34
      3.1. Funcţiile atenţiei
..........................................................................
34
      3.2. Condiţii în desfăşurarea procesului de educaţie
....................... 38
      3.3. Evaluarea randamentului şcolar – efectele fluctuaţiilor atenţiei
      .......................................................................
      ......................................... 43
Capitolul 4 – ATENŢIA  PROIECT DE CERCETARE ........................... 54
      4.1. Metodologia cercetării
   ................................................................. 54
         4.1.1. Obiectivele cercetării
         ............................................................. 54
         4.1.2. Ipotezele cercetării
         .................................................................
         54
         4.1.3. Descrierea lotului de subiecţi
   ................................................. 54
         4.1.4. Metodele de lucru
        ...................................................................
        55
      4.2. Prezentarea, analiza si interpretarea rezultatelor
   ..................... 57
CONCLUZII ŞI INTERPRETĂRI PERSONALE .....................................
65
BIBLIOGRAFIE
............................................................................
................ 67
ANEXE
............................................................................
................................ 68