CUPRINS
INTRODUCERE
5
I. Vârsta preşcolară şi deficienţa
6
Caracterizare generală
6
II. Rolul educaţiei speciale în formarea personalităţii copilului
preşcolar cu dizabilităţi
9
Importanţa socializării copilului preşcolar cu dizabilităţi
12
III. O educaţie modernă înrt-o ţară europeană sau o ţară
modernă cu educaţie tradiţională
14
III.1. Limbajul handicapului
14
III.2. Grădiniţa-educaţie pentru toţi
16
IV. Experienţe şi modalităţi de realizare a educaţiei integrate
în alte ţări
19
IV.1. Educaţia integrată în alte ţări
19
IV.2. Integrarea. Învăţământul integrat
23
IV.3. Implicaţii noi pentru cadrele didactice în învăţământul integrat
25
V. Metodologia cercetării
26
V.1. Scopul cercetării
26
V.2. Obiectivele cercetării
26
V.3 Ipotezele cercetării
27
V.4. Populaţia şi eşantionul cercetării
27
V.5. Instrumentele utilizate
27
V.6. Prezentarea şi interpretarea datelor
28
VI. Intervenţia
55
VI.1. Instituţia în care s-a desfăşurat intervenţia
55
VI.2. Intervenţia propriu-zisă
55
VI.2.1. Ipotezele
55
VI.2.2. Scopul şi obiectivele intervenţiei
55
VI.2.3. Etape în desfăşurarea intervenţiei
56
CONCLUZII
80
BIBLIOGRAFIE
81
ANEXE
82