CASA DE TIP FAMILIAL FORMA DE PROTECTIE PALEATIVA PENTRU COPILUL CU DIZABILITATI AFLATA IN DIFICULTATE

Introducere……………………………..………………………………….......................………… pag 4
CAPITOLUL I
    Experienţa internaţională / europeană privind problematica persoanelor şi copiilor cu dizabilităţi ………………………..............................................……….. pag 5
    Reglementări, recomandări, cadrul legal şi rezoluţii în plan internaţional / european ………………………………………………………………..........................................…...pag 5
    Situaţia în plan naţional …………………………………….........................……………..pag 7
CAPITOLUL II
    Definirea persoanelor şi a copilului cu dizabilităţi
    Terminologie: handicap, dizabilitate, deficienţă, incapacitate....................................... pag 10
    Tipuri şi grade de dizabilitate…………………………………………........................… pag 11
    Definirea indicatorilor: integrare socială, participare socială, educaţia specială, egalizarea oportunităţilor, reabilitarea…………………..........................................................……. pag 11
CAPITOLULIII
    Identificarea nevoilor şi facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi
    Identificarea nevoilor persoanelor cu dizabilităţi ………………........................……... pag 17
    Drepturi şi facilităţi acordate persoanelor cu dizabilităţi……………........................... pag 17 
    Drepturile copiilor cu dizabilitate………………………………........................….. pag 17
    Identificarea prestaţiilor şi serviciilor de care beneficiază persoanele cu dizabilităţi …………………………………………………………..........................................…. pag 19
    Identificarea serviciilor şi prestaţiilor acordate persoanelor cu dizabilităţi, tinând cont de urmatoarele aspecte: locuinţa, transport, ocupare/loc de muncă, educaţie, sănătate, timp liber, ………………………………............................................................................. pag 21
    Stadiul realizării accesibilităţii persoanelor cu dizabilităţi …….............................. pag 22
    Cadrul Legistlativ a copiilor cu dizabilitate…………………….......................…... pag 23
    Accesul la educaţie şi formare profesională:
    Facilitarea accesului copiilor cu dizabilităţi la educaţie şi pregătire profesională…………………………………………….......................……………… pag 31
    Dezvoltarea sistemului de pregătire profesională ……………….........................… pag 31
    Dezvoltarea unui dialog social între actorii cheie in domeniu: educaţie             formare profesională ………………………………….…....................................… pag 31
    Cadrul instituţional
    ONG-uri şi alte instituţii cu responsabilităţi în privinţa persoanelor cu dizabilităţi ……………………………………………………….…..........................................… pag 32
    Legătura dintre ONG-uri, instituţii la nivel central, local şi grupurile ţintă .
    Agenţii la nivel central şi local ………………………………..….......................… pag 34
CAPITOLUL IV
    Cauzele şi efectele instituţionalizării copiilor cu dizabilitate
    Cauzele instituţionalizarii ………………………………………………........................ pag 41
    Efectele instituţionalizării ……………………………………………........................… pag 41
.
CAPITOLUL V
    Evaluarea situaţiei problemei copiilor cu dizabilitaţi aflaţi în dificultate
    Alternativele instituţionalizării……………………………………….......................… pag 43
    Servicii alternative instituţionalizării …………………………….….......................… pag 43
    Protecţia Copilului se adresează copiilor aflaţi în dificultate ….............................… pag 44
CAPITOLUL VI
    Analiza nevoilor în cazul copiilor cu dizabiltăţi din judeţul Bihor …………………………………………………………....................…………......................….. pag 52
Concluzii ....................................................................................................................................... pag 68
Bibliografie ……………………………………………………………………......................…. pag 73
Anexe ………………………………………………………………………….....................…… pag 75