CCA2 - Frana - Autoturism de Teren

Tema:1) Suspensie rigida cu 3 brate 2)Frana-Autoturism de teren MAC 113kW, 4050 rot/min 1
Student: Coarfa Liviu Alexandru 1
Anul universitar 2011-2012 1
1 STUDIU DE CAZ ASUPRA SISTEMULUI DE SUSPENSIE RIGIDA CU 3 BRATE 3
1.1 Rolul suspensiei, conditii impuse 3
1.2 Descrierea sistemului de suspensie rigida cu 3 brate 4
1.2.1 Exemple de suspensii rigide cu 3 brate 4
1.3 Geometria directiei si posibilitati de reglare 6
1.3.1 Unghiurile rotilor 6
1.3.2 Unghiurile pivotului 9
1.4 Tipuri de mecansime de ghidare 10
1.4.1 Avantaje si dezavantaje ale sitemului de suspensie rigida cu 3 brate 16
1.4.2 Intrebuintarea sistemului de suspensie rigida cu 3 brate 16
1.5 Analiza cinematica a mecanismului de ghidare ales 17
2 STUDIU DE NIVEL PRIVIND FRANA CU DISC 18
2.1 Destinatia sistemului de franare 20
2.2 Parti componente si clasificarea sistemelor de franare 21
2.3 Conditii de functionare 21
3 MATERIALE UTILIZATE LA CONSTRUCTIA SISTEMULUI DE FRANARE 23
3.1 Tipuri de material si rezistente admsibile 23
3.2 Mod de prelucrare 23
3.3 Tehnologii utilizate la constructia mecanismului de franare 24
3.3.1 Discul de frana 24
3.3.2 Placutele de frana 27
3.3.3 Etrierul 28
4 MODALITATI DE DETERIORARE A SISTEMULUI DE FRANARE 30
4.1 Avantajele si dezavantajele franelor cu disc in comparatie cu franele cu tambur 31
4.2 Modalitati de deteriorare a sistemului de franare cu disc si tambur 31
4.3 Modalitati de intretinere a sistemului e franare 33
4.3.1 Controlul etanseitatii instalaţiei hidraulice 33
4.3.2 Verificarea nivelului lichidului din rezervorul pompei centrale. 34
4.3.3 Evacuarea aerului din instalaţie 34
4.3.4 Verificarea uzurii garniturilor de frâna 34
4.4 Intamplare inedita 34
5 JUSTIFICAREA SOLUŢIEI CONSTRUCTIVE ALESE ŞI CALCULUL 35
5.1 Justificarea Soluţiei Constructive 35
5.2 Calculul sistemului de franare 35
5.3 Identificareauneimodalitati de crestere a calitatii a subansamblului de franare 41
5.4 Identificareauneimodalitati de reducere a costurilorpentrusistemul de franare 42
6 BIBLIOGRAFIE 43