Cuprins
|Problematizarea temei |
| |
|1. Deficienţa vizuală la vârsta şcolară mică şi implicaţiile ei |
|1.1. Conceptualizare………………………………………………………………….5 |
|1.2. Particularităţile morfologice şi funcţionale ale copiilor cu |
|deficienţă vizuală de vârstă şcolară mică (7-11 |
|ani)………………………………………………………..6 |
|1.3. Conceptul de orientare şi de mobilitate………………………………………….7 |
|1.3.1. Aspecte ale orientării şi mobilităţii în condiţiile |
|deficienţei vizuale…………..8 |
| |
|Psihomotricitatea. Particularităţile dezvoltării motrice la copiii |
|de vârstă şcolară mică |
|2.1. Conceptul de psihomotricitate…………………………………………………10 |
|2.2. Dezvoltare motorie la vârsta şcolară mică……………………………………..11 |
|2.2.1.Principiile dezvoltării motorii…………………………………………….…..16 |
|2.2.2. Particularităţi ale dezvoltării motorii la copiii cu |
|deficienţă vizuală…….…..16 |
|2.2.3. Schema corporală…………………………………………………………….19 |
|2.3. Învăţarea motrică………………………………………………………………22 |
|2.3.1. Aspecte bio-psiho-sociale ale învăţării |
|motrice………………………….…..24 |
|2.3.2. Repetarea ca formă eficientă de însuşire a acţiunilor |
|motrice……………….25 |
|2.3.3. Variabilitatea în cadrul abilităţilor |
|motrice…………………………….…..27 |
|2.3.4. Deprinderile motrice de bază: mersul, alergarea, |
|săritura………………….30 |
|2.3.5. Formarea deprinderilor motrice de bază……………………………………33 |
|2.3.6. Etapele formării deprinderilor motrice de |
|bază…………………………….33 |
| |
|Importanţa educaţiei fizice şi a sportului la copiii cu deficienţă |
|vizuală |
|3.1. Educaţia fizică şi sportul în dezvoltarea mobilităţii şi |
|orientării spaţiale….…..35 |
|3.2. Rolul educaţiei fizice şi a sportului în dezvoltarea |
|copiilor……………….…...37 |
|3.3. Poziţii fundamentale şi principalele derivate ale |
|acestora……………………..39 |
|3.4. Ţinuta corectă a corpului şi atitudini |
|deficitare………………………………...44 |
|3.5. Metodica învăţării deprinderilor motrice de |
|bază……………………………...46 |
| |
|Obiective şi metodologie |
|Motivaţia şi obiectivele lucrării…………………………………………………….49 |
|Metodologia………………………………………………………………………...50 |
|Descrierea lotului de subiecţi………………………………………………………50 |
|Instrumente folosite………………………………………………………………..51 |
|Procedura de lucru…………………………………………………………………63 |
|Studii de caz……………………………………………………………………….70 |
| |
|Limite, discuţii şi concluzii |
|Limite………………………………………………………………………….…..107 |
|Concluzii………………………………………………………………………….108 |
|Discutii…………………………………………………………………………....111 |
|Bibliografie……………………………………………………………………………112 |