Deficienta vizuala la varsta scolara mica si implicatiile ei

                                   Cuprins
|Problematizarea temei                                              |
|                                                                   |
|1. Deficienţa vizuală la vârsta şcolară mică şi implicaţiile ei    |
|1.1. Conceptualizare………………………………………………………………….5                    |
|1.2. Particularităţile morfologice şi funcţionale ale copiilor cu  |
|deficienţă vizuală de vârstă şcolară mică (7-11                    |
|ani)………………………………………………………..6                                       |
|1.3. Conceptul de orientare şi de mobilitate………………………………………….7     |
|1.3.1. Aspecte ale orientării şi mobilităţii în condiţiile         |
|deficienţei vizuale…………..8                                         |
|                                                                   |
|Psihomotricitatea. Particularităţile dezvoltării motrice la copiii |
|de vârstă şcolară mică                                             |
|2.1. Conceptul de psihomotricitate…………………………………………………10            |
|2.2. Dezvoltare motorie la vârsta şcolară mică……………………………………..11   |
|2.2.1.Principiile dezvoltării motorii…………………………………………….…..16       |
|2.2.2. Particularităţi ale dezvoltării motorii la copiii cu        |
|deficienţă vizuală…….…..16                                         |
|2.2.3. Schema corporală…………………………………………………………….19                  |
|2.3. Învăţarea motrică………………………………………………………………22                   |
|2.3.1. Aspecte bio-psiho-sociale ale învăţării                     |
|motrice………………………….…..24                                            |
|2.3.2. Repetarea ca formă eficientă de însuşire a acţiunilor       |
|motrice……………….25                                                   |
|2.3.3.   Variabilitatea în cadrul abilităţilor                     |
|motrice…………………………….…..27                                           |
|2.3.4.   Deprinderile motrice de bază: mersul, alergarea,          |
|săritura………………….30                                                 |
|2.3.5.   Formarea deprinderilor motrice de bază……………………………………33    |
|2.3.6.   Etapele formării deprinderilor motrice de                 |
|bază…………………………….33                                                 |
|                                                                   |
|Importanţa educaţiei fizice şi a sportului la copiii cu deficienţă |
|vizuală                                                            |
|3.1. Educaţia fizică şi sportul în dezvoltarea mobilităţii şi      |
|orientării spaţiale….…..35                                         |
|3.2. Rolul educaţiei fizice şi a sportului în dezvoltarea          |
|copiilor……………….…...37                                              |
|3.3. Poziţii fundamentale şi principalele derivate ale             |
|acestora……………………..39                                               |
|3.4. Ţinuta corectă a corpului şi atitudini                        |
|deficitare………………………………...44                                        |
|3.5. Metodica învăţării deprinderilor motrice de                   |
|bază……………………………...46                                               |
|                                                                   |
|Obiective şi metodologie                                           |
|Motivaţia şi obiectivele lucrării…………………………………………………….49           |
|Metodologia………………………………………………………………………...50                        |
|Descrierea lotului de subiecţi………………………………………………………50              |
|Instrumente folosite………………………………………………………………..51                   |
|Procedura de lucru…………………………………………………………………63                      |
|Studii de caz……………………………………………………………………….70                        |
|                                                                   |
|Limite, discuţii şi concluzii                                      |
|Limite………………………………………………………………………….…..107                          |
|Concluzii………………………………………………………………………….108                          |
|Discutii…………………………………………………………………………....111                        |
|Bibliografie……………………………………………………………………………112                       |