CUPRINS
Capitolul 1:
Dificultăţile de învăţare. 1
1. Conceptul de dificultăţi de învăţare 1
2. Memoria de scurtă durată sau memoria de lucru 5
3. Memoria de scurtă durată este memorie de lucru 6
1. Teorii explicative asupra dificultăţilor de învăţare a matematicii.
8
1.3. Caracteristicile memoriei de scurtă durată
15
1.3.1. Capacitatea memoriei de scurtă durată 15
1.3.3. Tipul de codare a informaţiei
24
1.3.4 Reactualizarea informaţiei 26
1.4. Atenţia şi memoria de lucru 28
1.4.1. Similaritatea comportamentelor unităţilor din “câmpul” atenţiei
şi din memoria de lucru
30
1.4.2. Impactul unităţilor cognitive din ML asupra atenţiei
32
1.5. Memoria de scurtă durată şi memoria de lungă durată – două sisteme
separate?...33
1.5.1. Indicii acustice 36
1.5.2. Depozitul memoriei de scurtă durată 37
1.5.3. Niveluri de procesare 38
1.5.4. Sistemul buclei fonologice 40
1.5.5. Sistemul executiv central 43
1.6. Implicarea buclei fonologice în aritmetica mentală.
46
1.7. Rolul memoriei de lucru în strategiile aritmetice
48
1.8. Aritmetica şi folosirea strategiilor multiple
50
1.9. Memoria de lucru şi aritmetica 51
CAPITOLUL II
2. METODOLOGIA CERCETĂRII
2. 1. Ipotezele cercetării şi discutarea lor
54
2.2. Obiectivele cercetării 55
2.3. Designul cercetării 56
2.4. Etapele cercetării 57
2.5. Prezentarea eşantioanelor 57
2.6. Metodele de cercetare 58
2.7. Prezentarea instrumentelor de cercetare
59
CAPITOLUL III
3.1 Prezentarea, analiza şi interpretarea datelor experimentale
60
3.2 Concluzii 67
Anexe 78
Bibliografie 84