Diversificarea ofertei turistice in Romania

INTRODUCERE …………………………………………………………………………..pag.3
CAPITOLUL I.- TURISMUL, FENOMEN ECONOMIC  ACTUAL……………………pag.5
                     1. Concepte şi definiţii……………………………………………………………………pag.5
              1. Formele de bază ale turismului………………………………………………………...pag.9
    1. Factorii determinanţi ai dezvoltării turismului……………………………………….pag.16
                                        1. Turismul – un fenomen cu abordare
                                          multifuncţională………………………...pag.16
                          2. Clasificarea factorilor care determină evoluţia
                                                   turismului…………………….pag.19
           3. Constrângeri ale dezvoltării turismului………………………………………..pag.26
                       4. Motivaţia turistică……………………………………………………………..pag.28
       1. Tendinţe în evoluţia turismului pe litoral…………………………………………….pag.32
                                 1. Evoluţia viitoare a cererii turistice pe
                                               litoral……………………………….…..pag.34
                             1.4.2. Evoluţia viitoare a ofertei turistice pe
                                                litoral…………………………………..pag.35
                           Bibliografie……………………………………………………………………………….pag.38
CAPITOLUL II – CONSIDERAŢII PRIVIND POTENŢIALUL TURISTIC AL ZONEI
LITORALULUI ROMÂNESC…………………………………………………………….pag.39
       2. Potenţialul natural al litoralului românesc……………………………………………pag.39
     2. Potenţialul antropic al litoralului românesc…………………………………………..pag.51
                           Bibliografie…………………………………………………………………………………pag.56
CAPITOLUL III – ANALIZA PRIVIND CEREREA ŞI OFERTA TURISTICĂ PE LITORALUL
ROMÂNESC ………………………………………………………………pag.57
                          3. Cererea turistică a staţiunilor de pe litoralul
                                                  românesc………………………………pag.57
                                        1. Circulaţia turistică pe litoralul
                                                    românesc…………………...pag.58
          2. Analiza fluxurilor turistice pe litoralul românesc în
              perioada 1997 –2001………………………………………………………..pag.60
                    3. Analiza grafică a sosirilor în structurile de primire
                       turistică cu funcţiuni de cazare turistică pe zone
                       turistice în anul 2001...pag.62
                    4. Analiza numărului de turişti sub forma sosirilor de
                       turişti în structurile de primire turistică de pe
                       litoral…………………pag.63
                    5. Analiza sosirilor de turişti în structurile de
                       primire turistică de pe litoralul românesc pe
                       categorii de confort…………………..pag.63
                    6.  Analiza  sosirilor  de  turişti  în  structurile  de
                       primire turistică pe principalele ţări de provenienţă
                       ale turiştilor……………….pag.64
                    7. Analiza numărului de înnoptări în structurile de
                       primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică,
                       pe tipuri de structuri de primire turistică în anul
                       2001……………………………………….pag.65
                    8. Analiza duratei medii a şederii pe total structuri de
                       primire turistică cu funcţiuni de cazare în anul
                       2001……………….pag.66
3.2.Oferta turistică a staţiunilor de pe litoralul
românesc………………………………….pag.67
              1. Analiza capacităţii şi activităţii  de cazare
                   turistică în staţiunile de pe litoralul
                       românesc……………………………………….pag.68
                    2. Analiza capacităţii de cazare turistică în  funcţiune
                       ,    pe    forme    de    proprietate,    în     anul
                       2001…………………………………..pag.72
                    3. Analiza indicilor de utilizare a locurilor de cazare,
                       pe  tipuri  de  structuri  de  primire  turistică  cu
                       funcţiuni de cazare turistică în zona litoralului  în
                       anul 2001………………………………..pag.73
                    4. Analiza evoluţiei capacităţii de cazare turistică în
                       funcţiune a sosirilor şi înnoptărilor pe tipuri de
                       structuri de primire turistică în anul 2001 faţă de
                       anul 2000………………………………...pag.75
                    5. Analiza ofertei turistice de alimentaţie publică pe
                       litoralul românesc……………………………………………………pag.75
                    6. Analiza ofertei turistice de  servicii  pe  litoralul
                       românesc….pag.79
Bibliografie…………………………………………………………………………………pag.85
CAPITOLUL IV – CERCETAREA DE MARKETING PRIVIND OPINIILE SI ATITUDINEA
BRAŞOVENILOR  FAŢĂ DE   SERVICIILE OFERITE PE LITORALUL
ROMÂNESC……………………………………………………………………………….pag.86
 3. Motivarea necesităţii realizării cercetării…………………………………………….pag.86
 4. Tipul cercetării de marketing……………………………………………………….…pag.86
 4. Stabilirea obiectivelor şi a ipotezelor
    cercetării……………………………………...pag.86
 4. Proiectarea cercetării ………………………………………………………………...pag.89
                   4. Conceperea chestionarului……………………………………………………………pag.89
                        4. Tipul întrebărilor……………………………………………………………….pag.89
          4. Realizarea legăturilor între întrebări…………………………………………...pag.91
                4. Stabilirea populaţiei cercetate………………………………………………….pag.92
                4. Determinarea mărimii eşantionului…………………………………………….pag.92
                        4. Metoda de eşantionare…………………………………………………………pag.93
           4. Metoda de culegere a datelor primare………………………………………………..pag.93
 4. Analiza şi interpretarea rezultatelor cercetării………………………………………. pag.94
                         Bibliografie………………………………………………………………………………..pag.121
CAPITOLUL V –  PROPUNERI PRIVIND DIVERSIFICAREA OFERTEI TURISTICE PE
LITORALUL MĂRII NEGRE……………………………………………………….pag.122
                          BIBLIOGRAFIE ………………………………………………………………………...pag.127
ANEXA 1…………………………………………………………………………………pag.129