CUPRINS
*ARGUMENT(pag.4)
CAP.I: TOLERANTA-SENS SI SEMNIFICATII
1.Toleranta-concept(pag.6)
2.Toleranta-cadru legislativ(pag.8)
CAP.II: FENOMENUL EDUCATIEI
1.Educatie si educabilitate(pag.11)
A).Educabilitatea –o dimensiune umana(pag.11)
a)Educabilitatea(pag.11)
b)Dominantele vietii psihice (pag.15)
B)Socio-culturalizarea(pag.16)
2.Caracteristicile sociologice ale educatiei(pag.22)
3.Educatia ca fapt social(pag.27)
CAP.III:ACCESUL LA EDUCATIE AL POPULATIEI
DEZAVANTAJATE
1.Dreptul copilului la copilarie,identitate ,expresie, educatie,pace
(pag.34)
2.Diferenta fara discriminare (pag.38)
3.Educatia interculturala(pag.39)
A)Interculturalismul(pag.39)
B)Invatamantul romanesc din perspectiva
educatiei
interculturale(pag.47)
4.Educatia pentru diversitate(pag.50)
A)Problematica si concepte(pag.53)
B)Educatia pentru diversitate –raspuns la
pluralismul
cultural(pag.57)
CAP.IV: DIVERSITATEA IN INVATARE
1.Diferente individuale in invatare(pag.61)
2.Cerinte educative speciale(pag.64)
A)Conceptul de cerinte educative
speciale(pag.64)
B)Educatie integrata(pag.67)
C)Invatamant inclusiv(pag.67)
CAP.V.: EDUCAREA TOLERANTEI LA ELEVII CLASELOR DIN
CICLUL PRIMAR
PARTEA I
1.Introducere(pag.69)
2.Strategii si forme de realizare a educatiei
interculturale(pag.71)
A)Obiective specifice(pag.71)
B)Unele strategii si forme de realizare a
educatiei
interculturale(pag.74)
3.Strategii si forme de realizare a educatiei
inclusive(pag.77)
PARTEA a II-a:CERCETARE CONSTATATIVA
1.Chestionar pentru elevi apartinand minoritatilor
nationale(pag.79)
2.Chestionar pentru cadre didactice(,,Constientizarea
diversitatii’’)
(pag.97)
*PROPUNERI SI SUGESTII(pag.102)
*CONCLUZII(pag.106)
*ANEXE(pag.109)
*BIBLIOGRAFIE(pag.132)