Introducere şi motivarea alegerii temei; rolul învăţământului primar
în educaţia ştiinţifică a elevilor………………………………………………………………..3
Importanţa cunoaşterii mediului geografic, rolul observărilor şi al
hărţilor în activitatea instructiv - educativă la ciclul
primar…………………………………6
Premisele psiho - pedagogice pentru însuşirea predării geografiei,
obiectivele cadru şi de referinţă cu privire la formarea
reprezentărilor şi noţiunilor geografice la ciclul primar, principii
geografice……………………………………....……...8
Principii metodologice………………………………………………………..….16
V. Metode si mijloace de învăţământ utilizate în predarea
geografiei……………..19
Metodologia cercetării
A. Activitatea cu harta - metodă de bază pentru informarea,
cunoaşterea şi instruirea geografică………………………………………………………….37
B. Utilizarea hărţii în activitatea didactică……………………………………...37
C. Metode şi procedee de lucru cu harta………………………………………..40
D. Utilizarea hărţilor din manual şi din atlasul
şcolar………………………......41
Procedeul de lucru cu harta mută……………………………………….........42
I. Proiecte didactice
Excursia geografică …………………………………………………….....…43
A. Vizita geografică …………………………………………………….............49
Concluzii…………………………………………………………………………52
II. Anexe………………………………………………………………………….…54
III. Bibliografie……………………………………………………………………....75