Hunedoara - TURISM ECOLOGIC, TURISM RURAL, AGROTURISM

CAPITOLUL I 4
PREZENTARE GENERALA A ZONEI  4
  1.1. ISTORIA REGIUNII JUDETULUI HUNEDOARA   4
  1.2. CADRUL GEOGRAFIC      5
  1.3. CLIMA     5
  1.4. HIDROLOGIA      6
  1.5. SOLUL, FLORA SI FAUNA 6
  1.6. POTEMTIALUL TURISTIC  IN HUNEDOARA     7
CAPITOLUL II     17
AGROTURISMUL SI DEZVOLTAREA RURALA      17
  2.1 RELATIA TURISM MEDIUL RURAL 17
  2.2 RAPORTUL TURISM ECOLOGIC – TURISM RURAL – AGROTURISM    23
  2.3 PRINCIPII DE ACTIUNE IN AGROTURISM      30
  2.4. IMPLICATIILE AGROTURISMULUI ASUPRA DEZVOLTARII RURALE  34
  2.5 AGROTURISMUL: ACCES SI POSIBILITATE PENTRU TOTI?   37
CAPITOLUL III    41
PREMISELE APLICARII PROIECTULUI DE DEZVOLTARE      41
  3.1.  IMPORTANTA MANAGEMENTULUI DE PROIECT  PENTRU AGROTURISM     41
    3.1.1Managementul de proiect in agroturism     41
    3.1.2. Elemente de influenta ale proiectului   46
  3.2 PREGATIREA IN SPRIJINUL DEZVOLTARII LOCALE   49
    3.2.1 Necesitatea pregatirii aplicarii proiectului   49
    3.2.2  Pregatirea si dinamica locala      52
    3.2.3 Pregatirea si guvernarea locala. Asigurarea unei zone cu mijloace
    de administrare proprii  55
    3.2.4. Pregatirea si crearea de afaceri   57
    3.2.5 Pregatirea, dezvoltarea. O noua abordare de pregatire     58
    3.2.6 Definirea unei strategii de pregatire    60
CAPITOLUL IV     64
CERCETARE DE PIATA     64
  4.1. DEFINIREA PROBLEMEI DE CERCETARE 64
    4.1.1. Scopul cercetarii 64
    4.1.2. Obiectivele cercetarii 65
    4.1.3. Ipotezele de lucru     66
    4.1.4. Limitele studiului     66
  4.2. METODOLOGIA     67
    4.2.1. Natura cercetarii 67
    4.2.2. Stabilirea marimi esantionului si medotei de esantionare 67
    4.2.3. Rata raspunsurilor. Procentul chestionarelor exploatabile      68
    4.2.4. Datele de realizare a anchetei. Numarul anchetatorilor   68
  4.3. ANALIZA REZULTATELOR  69
    4.3.1. Informatii referitoare la o cura agroturistica      69
    4.3.1.1. Observatii      83
    4.3.2. Date referitoare la punctele forte si punctele slabe ale
    agroturismului     84
    4.3.2.1 Observatii 87
    4.3.3. Date referitoare la atractivitatile turistice din judetul
    Hunedoara     88
    4.3.3.1. Observatii      92
    4.3.4. Informatii referitoare la preturi, servicii, conditii si
    facilitatile oferite in unitatile de cazare agroturistice  93
    4.3.4.1. Observatii      105
    4.3.5. Date referitoare la clienti si la unitatea agroturistica 106
    4.3.5.1. Observatii      124
    4.3.6. Date referitoare la sustinerea activitatii turistice in judetul
    Hunedoara     126
    4.3.6.1. Observatii      128
    4.3.7. Date referitoare la oportunitatea infintarii unui birou de
    informare turistica in judetul Hunedoara  128
    4.3.7.1. Observatii      131
    4.3.8. Informatii demografice si socio-profesionale  132
    4.3.8.1. Observatii      136
CAPITOLUL V 137
CONSTRUIREA UNUI MODEL DE MANAGEMENT PRIN PROIECT  IN AGROTURISM    137
  5.1 EVALUAREA POTENTIALULUI AGROTURISTIC ELEMENT DE BAZA AL PROIECTULUI
  137
  5.2. ASPECTE PRIVIND SITUATIA CURENTA AI FACTORILOR AGROTURISTICI 140
    5.2.1. Analiza ofertei agroturistice      140
    5.2.2.Analiza cererii agroturistice 142
    5.2.3. Analiza concurentei    146
    5.2.4. Analiza tendintelor pietei   148
  5.3. DIAGNOSTICAREA ZONEI AGROTURISTICE     150
  5.4. MODELE DE ORGANIZARE A AGROTURISMULUI  153
  5.5. IMPLEMENTAREA PROIECTULUI DE ORGANIZARE     155
    5.5.1 Conceperea produsului agroturistic  156
    5.5.2    Sprijinirea si promovarea produsului agroturistic 161
    5.5.3.  Sprijinirea produsului agroturistic prin instruirea personalului
    164
    5.5.4  Evaluarea pregatirii si implementarii proiectului.  166