Idei fundamentale ale educatiei

                                  CUPRINS :
 Cuprins....................................................................
..............................................................3
        Capitolul        1         Principii        fundamentale         ale
educaţiei…...............................................................5
      1.1.                                                      Fundamentale
      educaţiei..............................................................
      .........................6
      1.2.                Factori                cognitivi                şi
      metacognitivi..........................................................
      .................7
      1.3.                Factori                 afectivi                 –
      motivaţionali..........................................................
      ....................9
      1.4.           Factori           de            dezvoltare            a
      personalităţii.........................................................
      .........11
      1.5.                Factori                personali                şi
      sociali................................................................
      ..................11
      1.6.                                                         Diferenţe
      individuale............................................................
      ...............................12
Capitolul                2..Pedagogia                ştinţă                a
educaţiei…………...............................................................
13
      2.1.              Constituirea              pedagogiei              ca
      ştinţă.................................................................
      ......14
      2.2.               Caracterul               ştinţific               al
      pedagogiei.............................................................
      ...........15
      2.3.            Caracterul             interdisciplinar             al
      pedagogiei............................................................1
      6
      2.4.                        Sistemul                        ştiinţelor
      educaţiei..............................................................
      ..................18
Capitolul 3  Personalitatea şi
inteligenţa.................................................................
.............19
      3.1. Generalităţi asupra tipurilor de
      personalitate......................................................20
      3.2.          Caracteristicile          de          bază           ale
      personalităţii.........................................................
      ..21
      3.3.
      Inteligenţa............................................................
      ...............................................26
      3.4.          Modul           în           care           funcţionează
      creierul...............................................................
      ....27
      3.5. Educaţia în dezvoltarea
      personalităţii.........................................................
      ........29
      3.6. Dezvoltarea pshihologică a
      adolescentului........................................................3
      2
Capitolul                            4                             Motivaţia
învăţării...................................................................
...........................34
      4.1.             Motivaţia             învăţării.              Valenţe
      psihopedagogice.....................................................35
      4.2.           Structura            sistemului            motivaţional
      şcolar.............................................................37
      4.3.                 Învăţarea                 de                  tip
      şcolar.................................................................
      .......................39
      4.4.   Structuri   şi   mecanisme    de    integrare    a    motivelor
      şcolare....................................41
      4.5.                         Concluzii                          asupra
      motivaţiei.............................................................
      ....................41
      4.6.                                                      Finalităţile
      educaţiei..............................................................
      ..............................42
          4.6.1.                                                     Idealul
    educaţional.............................................................
    .....................43
          4.6.2.                                                   Scopurile
    educaţionale............................................................
    ................45
          7.6.3.                                                 Obiectivele
    educaţionale............................................................
    .............46
Capitolul                                                                  5
Concluzii...................................................................
..........................................48
          5.1.     Sugestii     metodologice     privind     procesul     de
          instruire...................................49
          5.2.            Sugestii            metodologie            privind
          evaluarea......................................................49
          5.3.     Sugestii      metodologice      privind      managementul
          didactic...............................50
Bibliografie