CUPRINS :
Cuprins....................................................................
..............................................................3
Capitolul 1 Principii fundamentale ale
educaţiei…...............................................................5
1.1. Fundamentale
educaţiei..............................................................
.........................6
1.2. Factori cognitivi şi
metacognitivi..........................................................
.................7
1.3. Factori afectivi –
motivaţionali..........................................................
....................9
1.4. Factori de dezvoltare a
personalităţii.........................................................
.........11
1.5. Factori personali şi
sociali................................................................
..................11
1.6. Diferenţe
individuale............................................................
...............................12
Capitolul 2..Pedagogia ştinţă a
educaţiei…………...............................................................
13
2.1. Constituirea pedagogiei ca
ştinţă.................................................................
......14
2.2. Caracterul ştinţific al
pedagogiei.............................................................
...........15
2.3. Caracterul interdisciplinar al
pedagogiei............................................................1
6
2.4. Sistemul ştiinţelor
educaţiei..............................................................
..................18
Capitolul 3 Personalitatea şi
inteligenţa.................................................................
.............19
3.1. Generalităţi asupra tipurilor de
personalitate......................................................20
3.2. Caracteristicile de bază ale
personalităţii.........................................................
..21
3.3.
Inteligenţa............................................................
...............................................26
3.4. Modul în care funcţionează
creierul...............................................................
....27
3.5. Educaţia în dezvoltarea
personalităţii.........................................................
........29
3.6. Dezvoltarea pshihologică a
adolescentului........................................................3
2
Capitolul 4 Motivaţia
învăţării...................................................................
...........................34
4.1. Motivaţia învăţării. Valenţe
psihopedagogice.....................................................35
4.2. Structura sistemului motivaţional
şcolar.............................................................37
4.3. Învăţarea de tip
şcolar.................................................................
.......................39
4.4. Structuri şi mecanisme de integrare a motivelor
şcolare....................................41
4.5. Concluzii asupra
motivaţiei.............................................................
....................41
4.6. Finalităţile
educaţiei..............................................................
..............................42
4.6.1. Idealul
educaţional.............................................................
.....................43
4.6.2. Scopurile
educaţionale............................................................
................45
7.6.3. Obiectivele
educaţionale............................................................
.............46
Capitolul 5
Concluzii...................................................................
..........................................48
5.1. Sugestii metodologice privind procesul de
instruire...................................49
5.2. Sugestii metodologie privind
evaluarea......................................................49
5.3. Sugestii metodologice privind managementul
didactic...............................50
Bibliografie