CUPRINS
Abstract………………………………………………………………………….............…3
Introducere şi motivarea temei..……………………………………………...........…….5
Obiective şi ipoteze..…………………………………………………...........……7
CAPITOLUL 1
Consilierea şi orientarea şcolară în cadrul învăţământului liceal
1.1. Conceptul de consiliere şi orientare
şcolară………...…….………..........8
1.1.1. Definiţia consilierii şi orientării
şcolare……………….….........…8
1.2. Consilierul şi consiliatul……………………………..…….………….........10
1.3. Consilierea în şcoală……………………………………….………........…12
1.4. Relaţia consilier - consiliat…...…………………………….……..….........15
CAPITOLUL 2
Reuşită şi insucces şcolar
2.1. Definiţii, forme de manifestare, criterii de
apreciere…..………..….....…17
2.2. Dimensiunea subiectivă a insuccesului şcolar…......……………..……..20
2.3. Factorii insuccesului şcolar……………………………......…………….…24
2.3.1. Factorii individuali ai insuccesului
şcolar……….........…….…..24
2.3.2. Factorii familiali ai insuccesului
şcolar…………..….....……….27
2.3.3. Factorii de ordin şcolar ai insuccesului……………….......……30
2.4. Prevenirea şi înlăturarea insucceselor şcolare…………………….....…35
CAPITOLUL 3
Caracteristici generale ale evoluţiei adolescentului
3.1. Caracteristici generale………………………………………………….......38
3.2. Subperioadele adolescenţei………………………………………….........39
3.3. Dezvoltarea biologică…………………………………………………........40
3.4. Dezvoltarea psihică…………………………………………………......….41
CAPITOLUL 4. Metodologia Cercetării
4.1. Eşantion………………………………………………………………….......45
4.2. Designul cercetării…………………………………………………….........46
4.3. Metode şi tehnici de lucru……………………………………………....….47
4.4. Analiza şi interpretarea rezultatelor……………………………….....……47
Concluzii……...…………………………………………………………………….....…53
Bibliografie…………………………………………………………………………........55
ANEXǍ………………………………………………………………………………........56