Integrarea turismului romanesc in cadrul fluxurilor turistice internationale

Introducere
    Capitolul 1.  Influenţele turismului asupra vieţii economico sociale
       1.1. Definire şi trăsături………………………………………………………………………..1
       1.2. Locul şi importanţa turismului în cadrul comerţului mondial  cu
   servicii………………...2
       1.3. Importanţa turismului în economie……………………………………………………….3
           1.3.1. Rolul turismului în dezvoltarea comerţului internaţional,
      balanţa de plăţi………..4
       1.4. Importanţa turismului în viaţa socială…………………………………………………….6
                  Turismul pe piaţa muncii………………………………………………………………….6
                      Calitatea     vieţii     reflectată     de      turism
……………………………………………………….7
    Capitolul 2.  Circulaţia turistică
           2.1. Constituirea fluxurilor turistice……………………………………………………………8
           2.2. Evaluarea fluxurilor turistice………………………………………………………….…..9
           2.3. Structura pe zone şi evoluţia  principalilor  indicatori  ai
circulaţiei turistice în 2000…… 14
               2.4.     Previziuni     privind     circulaţia      turistică
internaţională……………………………………. 18
                   2.4.1.  Impactul  atacurilor  teroriste  din  SUA  asupra
Turismului Internaţional…………...19
               2.5.     Turismul     intern     şi     internaţional      al
României……………………………………………..21
                     2.5.1.    Fluxuri    turistice    spre    şi    dinspre
România……………………………………….…21
                  2.5.2. Circulaţia  turistică  internă………………………………………………………
...27
    Capitolul 3.  Descrierea ofertei turistice
       3.1. Potenţialul turistic al României…………………………………………………………..30
            3.1.1.  Principalele  atracţii  turistice  naturale…………………………….
      ………………31
                       3.1.2.      Principalele      atracţii      turistice
antropice…………………………………………….33
3.          3.2. Baza tehnico materială…………………………………………...………………………34
            3.3. Resursele umane în turism……………………………………………………………….41
       3.4. Serviciile turistice………………………………………………………………………..42
3.          3.5. Transporturile turistice…………………………………………………… .. …………..44
                3.6.          Tendinţele          pieţei          turistice
   internaţionale………………………………………………...45
    Capitolul 4.  Aspecte generale ale activităţii turistice
                4.1.      Strategia      dezvoltării      turismului      în
România……………………………………………..47
           4.2. Programe naţionale de dezvoltare ……………………………………………………….48
           4.3.  Concepte  manageriale  pentru  elaborarea  strategiilor  în
turism……………………… ....50
            4.4.  Turismul,   instrument   eficace   pentru   o   dezvoltare
durabilă……………………………...52
    Capitolul 5.  Integrarea României în cadrul fluxurilor turismului
internaţional
             5.1.   Modalităţi   de   îmbunătăţire   a   ofertei   turistice
româneşti…………………………………53
                  5.1.1. Valorificarea eficientă  a  potenţialului  turistic
propriu…………………………….53
                   5.1.2.  Investiţiile  privind  baza   tehnico   materială
turistică naţională…………………….55
                               Exemplu    de    proiect    de     investiţie
particulară………………………………………56
                   5.1.3.  Personalul  angajat  şi   calitatea   serviciilor
turistice……………………………...…57
                   5.1.4.  Managementul  în  slujba  calităţii   serviciilor
turistice…………………………..….58
                5.2.      Promovarea      produselor      turistice       în
România…………………………………………….60
                  România la ITB Berlin, martie 2002……………………………………………………..61
              5.3.    Propuneri    privind    diversificarea     programelor
turistice…………………………………..63
                  Exemple de program turistic……………………………………………………………..64
       Bibliografie…………………………………………………………………..……….…..….…65