Intergrarea in scoala a unor elevi cu deficienta mintala

cuprins
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL I. SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT INTEGRAT şi / sau INCLUZIV      6
  I.1.  Scurt istoric al integrării în societate a copiilor cu deficienţe 6
    I.1.A. Educaţia cerinţelor speciale până în anul 1970      6
    I.1.B Perioada integrării (1970-1990)     9
  I.2. Perioada integării    11
    I.2.1. Educaţia incluzivă (după 1990)     11
    I.2.2. Abordarea comparativă a învăţământului integrat şi/sau incluziv
    în lume 13
    I.2.3.  Educaţia integrată şi/sau incluzivă    22
CAPITOLUL II. DEFICIENTUL MINTAL  35
  II. A. Conceptul de handicap mintal   35
    II.A.1. Definiţia handicapului mintal     35
    II.A.2. Etiologia handicapului mintal     38
    II.A.3. Clasificarea handicapului mintal  40
  II.B. Structura personalităţii la debilul mintal 42
    II.B.1. Subsistemul cognitiv  42
    II.B.2. Subsistemul comunicaţional  46
    II.B.3 Subsistemul afectiv-motivaţional   47
  II.C. Particularităţile dinamicii dezvoltării deficientului mintal      50
    II.C.1. Vâscozitatea genetică       50
    II.C.2. Caracterul limitat al zonei proximei dezvoltări    54
    II.C.3. Heterocronia     56
    II.C.4. Inerţia oligofrenică  59
CAPITOLUL III. ASPECTE ALE INTEGRĂRII COPIILOR CU DEFICIENŢE MINTALE ÎN
ROMÂNIA     63
  III. 1. Aspecte ale educaţiei speciale şi integrate în 63
  România   63
  III.2. Pachetul de Resurse UNESCO     68
  III.3. Planul de Servicii Personalizat  (PSP) şi Planul de Intervenţie
  Personalizat (PIP)   73
  III.4. Cadru General de adaptare a Curriculum-lui      78
CAPITOLUL IV. ORGANIZAREA CERCETĂRII. METODELE ŞI TEHNICILE DE INVESTIGAŢIE
FOLOSITE    84
  IV.1. Obiectivele cercetării    84
  IV. 2.  Ipotezele cercetării    85
  IV. 3.  Descrierea lotului studiat    86
  IV. 4.   Situaţia cantitativă a lotului investigat     86
  IV. 5.  Metodele şi tehnicile de investigaţie utilizate     87
    a.      Metoda biografică     87
    b.      Metoda observaţiei    88
    c.    Metoda convorbirii 89
    d.    Metoda anchetei psihologice pe bază de interviu__________       89
    e.    Ancheta psihologică     90
    f.    Chestionarul 92
    g.    Metoda studiului documentelor şcolare şi de arhivă   97
    h.    Metoda studiului de caz 98
    i.     Matricele progresive Raven   99
    j.     Metodele matematico-statistice     100
CAPITOLUL V. PREZENTAREA REZULTATELOR CERCETĂRII ŞI ANALIZA LOR     101
  V.1. Prezentarea situaţiei subiecţilor investigaţi     101
    V.1.1. Analiza situaţiei integrării în anul şcolar 2001 - 2002  101
    V.1.2. Analiza situaţiei integrării în anul şcolar 2002 – 2003  110
    V.1.3 Analiza situaţiei integrării în semestrul I al anului şcolar 2003
    – 2004___     133
  V. 2.  Atitudinea cadrelor didactice cu privire la integrarea elevilor cu
  CES în şcoala publică      133
  V.3.  Analiza şi interpretarea rezultatelor maxime şi minime obţinute în
  urma  aplicării chestionarului de opinii    140
  V.4. Analiza  rezultatelor obţinute în funcţie de factori   148
  V. 5. Studii de caz  151
    V.5. a. Situaţii de adaptare la şcoala de masă 151
    V.5. b.Situaţii de inadaptare la şcoala de masă      159
CONCLUZII   168
BIBLIOGRAFIE     178
ANEXE 184