C U P R I N S
INTRODUCERE………………………………………..………. 4
CAPITOLUL I – NOŢIUNI GENERALE DESPRE JOC
I.1. Teorii despre joc……………………………………………..8
I.2. Clasificarea jocurilor……………………………………….12
I.3. Jocul didactic……………………………………………….15
I.4. Factorii sociali cu influenţă determinantă asupra
jocului…..18
I.5. Elemente psihologice ale jocului…………………………...21
CAPITOLUL II – JOCUL DIDACTIC
II.1. Conceptul de joc didactic……………………………………24
II.2. Jocul didactic, stimulent al proceselor intelectuale………….28
II.3. Raportul dintre jocul didactic şi celelalte jocuri……………..34
II.4. Jocul didactic şi stimularea dezvoltării vorbirii……………...36
CAPITOLUL III – JOCUL DIDACTIC – mijloc de activizare a
elevilor din clasele I - IV
III.1. Elevul – subiect activ în procesul de învăţământ……………..41
III.2. Activitatea de joc – activitatea de învăţare…………………...44
III.3. Raportul dintre învăţătură şi joc la începutul
şcolarităţii……..45
III.4. Influenţa jocurilor didactice în relaţiile dintre elevi –
elevi şi
învăţător – elevi………………………………………………46
III.5. Jocul didactic – mijloc eficient de cultivare a
creativităţii…...48
CAPITOLUL IV – JOCURILE DIDACTICE – principală
metoda şi formă de activitate în
predarea –
învăţarea conţinuturilor şcolare
IV.1. Importanţa jocului didactic în procesul de învăţământ……….51
IV.2. Jocul didactic – mijloc de verificare şi consolidare a
limbajului..
………………………………………………………………..54
IV.3. Jocul didactic în predarea limbii române……………………..61
IV.4. Eficienţa metodelor active în orele de limba română………...77
IV.5. Jocul didactic în predarea matematicii……………………….91
IV.6. Teste sub formă de joc la orele de matematică……………...105
IV.7. Jocul didactic folosit în predarea geografiei………………...109
CONCLUZII…………………………………………………….....113
BIBLIOGRAFIE…………………………………………………..116
ANEXE:…………………………………………………………….119
Jocuri didactice
Proiecte de lecţii
Proiecte educaţionale
Fişe de lucru