LOGOPEDIE

CUPRINS
Introducere 4
1.TULBURĂRILE LIMBAJULUI     7
  1. 1 SUNETELE VORBITE      7
   1.1.1.NOŢIUNI DE FIZIOLOGIE A SUNETELOR VORBITE 7
   1.1.2.VOCALELE      11
   1.2.3. CONSOANELE   12
  1. 2. DEFINIREA ŞI CLASIFICAREA TULBURĂRILOR DE LIMBAJ 14
  1.3. FRECVENŢA TULBURĂRILOR DE LIMBAJ 17
   1.3.1. UN SONDAJ LOGOPEDIC     17
   1. 3. 2. PREZENTAREA ANEXELOR CURSULUI (partea I)     19
   1. 3. 3. UN EXEMPLU CONCRET    22
     1. 3. 3. 1. MEDIA ARITMETICĂ SIMPLĂ ŞI SEMNIFICAŢIA EI    26
     1. 3. 3. 2. DIFERENŢA ÎNTRE MEDII ŞI SEMNIFICAŢIA EI      31
     1. 3. 3. 3. CORELAŢIA ÎNTRE CALITATEA LIMBAJULUI  ELEVILOR  ŞI  REUŞITA
     LOR          .                 ŞCOLARĂ. SEMNIFICAŢIA ACESTEI  CORELAŢII
     39
     1. 3. 3. 4. SUBLINIEREA UNEI CONCLUZII   43
     1. 3. 3. 5. DOUĂ OBSERVAŢII   44
   1. 3. 4. OPINII ŞI SUGESTII    46
     1. 3. 4. 1 NECESITATEA CABINETELOR LOGOPEDICE 46
     1. 3. 4. 2. NECESITATEA LECŢIILOR DE LOGOPEDIE      48
     1. 3. 4. 3. NECESITATEA UNUI ÎNDRUMĂTOR LOGOTERAPEUTIC    50
     1. 3. 4. 4. NECESITATEA COLABORĂRII ŞCOLII CU FAMILIA     52
     1. 3. 4. 5. NECESITATEA PROPAGANDEI LOGOPEDICE      54
   1. 3. 5. CAZURI CELEBRE  55
     1. 3. 5. 1. UN COPIL PLĂPÎND ŞI GÂNGAV: DEMOSTENE   55
     1. 3. 5. 2. „POVESTEA PLINĂ DE PENUMBRE A CUVÂNTULUI MEU”: LUCIAN BLAGA
     57
     1. 3. 5. 3. UN ÎMPĂRAT DISGRAFIC: NAPOLEON BONAPARTE      57
     1. 3. 5. 3. O AGRAMATĂ CELEBRĂ: ELIZA DOOLITTLE     57
2. NATURA ŞI CLASIFICAREA TULBURĂRILOR DE PRONUNŢIE      59
  2. 1. DISLALIA  59
   2. 1. 1. DEFINIREA ŞI CARACTERIZAREA DISLALIEI  59
   2. 1. 2. CLASIFICAREA DISLALIEI      60
     2. 1. 2. 1. CRITERIUL SIMPTOMATOLOGIC    60
     2. 1. 2. 2. CRITERIUL ETIOLOGIC    63
  2. 2. DIZARTRIA 70
  2. 3. RINOLALIA 70
3. EVOLUŢIA ŞI FRECVENŢA DISLALIEI      71
  3. 1. EVOLUŢIA DISLALIEI   71
  3. 2. FRECVENŢA DISLALIILOR      73
  3.3 EXAMINAREA, DEPISTAREA ŞI  DIAGNOSTICAREA  COPIILOR  CU  TULBURĂRI  DE
  LIMBAJ    76
4. EFICIENŢA MUNCII LOGOPEDICE ÎN PREVENIREA  ŞI   CORECTAREA  DISLALIEI  LA
PREŞCOLARI ŞI ŞCOLARII MICI  84
  4. 1. PRINCIPII DE PREVENIRE ŞI CORECTARE A DISLALIEI  84
  4. 2 METODE ŞI PROCEDEE DE PREVENIRE ŞI CORECTARE A DISLALIEI     85
   4. 2. 1 METODE ŞI PROCEDEE GENERALE  85
   4. 2. 2. METODE ŞI PROCEDEE SPECIFICE     89
     4.2.2.1. Etapa emiterii sunetului  89
     4.2.2.2. Etapa consolidării sunetelor    92
     4.2.2.3. Etapa diferenţieri sunetelor    95
     4.2.2.4. Etapa automatizării sunetului   97
  4. 3. PROGRAM LOGOPROFILACTIC ŞI LOGOTERAPEUTIC   97
   4. 3. 1. EFICIENŢA EXERCITIILOR LOGOPEDICE      97
   4. 3. 2 ROTACISMUL – O FORMĂ A DISLALIEI  104
ÎN LOC DE CONCLUZII  LA PARTEA I  112
G L O S A R 113
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ 121
ANEXE LA PARTEA I      125