CUPRINS
CAPITOLUL I: INTRODUCERE3
1.1 Motivaţia alegerii temei
3
1.2 Obiectivele lucrării 4
1.3 M etodologia cercetării 4
1.3.1 Cercetarea pedagogică - noţiuni generale
4
1.3.2 Elemente de cercetare şi prelucrare a datelor şi
rezultatelor 5
1.4 Finalităţi 14
CAPITOLUL II: CONCEPTUL DE MANAGER AL EDUCAŢIEI 17
2.1 Definiţie 17
2.2 Scop 18
2.3Rol 19
CAPITOLUL III: PORTRETUL EDUCAŢIONAL AL MANGERULUI INSTITUTOR
EFICIENT
20
3 .1 Eficienţa managerului 20
3.1.1 Statutul de manager 20
3.1.2 Tipuri de manageri 21
3.1.3 Stiluri de management 22
3.2 Inovatie şi schimbare în sistemul de învătământ românesc
24
3.2.1 Sistemul de învăţământ din România 25
3.3 Variantele sistemelor educaţionale 30
3.4 Competenţa şi decizia ca factor al eficienţei institutorului
34
3.4.1Competenţa 34
3.4.2Decizia 37
CAPITOLUL IV: ROLUL MANAGERULUI ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT
4.1 Rolul managerului în învăţământul preuniversitar
42
4.2 Rolul managerului în învăţământul primar
44
4.3 Rolul managerului în învăţământul preşcolar
48
CAPITOLUL V: INSTITUTORUL DE AZI ŞI DE MÂINE 53
5.1 Rolurile institutorului 54
5.2 Managerul şcolar, profesionist şi practicant
55
5.3 Fişa postului de institutor 61
5.4 Documentele şcolare folosite 62
5.5 Comparaţie Între un absolvent de "Liceu Pedagogic" şi un absolvent
"Colegiu de Institutori" 63
CAPITOLUL VI: CONCLUZII 67
6.1 Concluzii asupra conţinutului lucrării
67
BIBLIOGRAFIE