Cuprins:
I. Evaluarea:
1. Definitii ale evaluarii ;
2. Activitatea umana si evaluarea ;
3. Evaluarea cunostintelor ;
II. Metode si instrumente de evaluare:
A. Metode Traditionale:
a. Verificarea orala ;
b. Verificarea scrisa ;
c. Verificarea practica ;
B. Metode complementare:
a.Referatul ;
b. Investigatia ;
c. Proiectul ;
d. Portofoliul ;
e. Observarea sistematica a activitatii si a
comportamentului elevilor ;
f. Autoevaluarea ;
III. Forme si tipuri de evaluare:
1. Evaluarea initiala ;
2. Evaluarea continua ;
3.Evaluarea cumulative, sumativa sau globala ;
IV. Utilizarea testelor:
a. Testul ;
b. Tipuri de teste ;
c. Tipuri de teste in activitatea geografica ;
d. Exemple de teste de evaluare pentru clasele gimnaziale ;
V. Abordarea interdisciplinara a educatiei prin evaluarea “
autentica”:
a. Premise a abirdarii intredisciplinare a continutului invatarii
;
b. Evaluarea autentica : principii ;
c. Contributia evaluarii autentice la proiectarea
interdisciplinara a ivatarii.
Concluzii
Bibliografie
Pagini 37