MISIUNE DE AUDIT– EVIDENŢA DISPONIBILITĂŢILOR BĂNEŞTI LA SCELECTRICA FUNIZARE SA SFEE TRANSILVANIA SUD BRAŞOV

CAP. 1 ASPECTE TEORETICE PRIVIND AUDITUL INTERN..................................5................................................................................................................................5
1.1. Apariia şi evoluia auditului intern
ţ ţ
...........................................................51.2. Definirea conceptului de audit intern........................................................81.3 Planificarea auditului intern ...................................................................10
1.3.1. Conceptul de planificare a auditului intern ..........................................................111.3.2. Sistemul de planificare a activitilor de audit intern
ăţ
...........................................121.3.3. Stabilirea dimensiunii compartimentului de audit intern şi a modului de elaborarea Registrului riscurilor ..................................................................................................16
CAP. 2 SCURTĂ PREZENTARE A S.C. ELECTRICA FURNIZARE S.A. SFEETRANSILVANIA SUD BRAŞOV..............................................................................17CAP 3. MISIUNE DE AUDIT– EVIDENŢA DISPONIBILITĂŢILOR BĂNEŞTI LA SCELECTRICA FUNIZARE SA SFEE TRANSILVANIA SUD BRAŞOV......................21
3.1. ETAPA 1 - Pregtirea misiunii de audit intern
ă
..........................................24
3.1.1. Iniierea auditului
ţ
................................................................................................243.1.1.1. Ordinul de serviciu........................................................................................243.1.1.2.Declaraia de independen
ţ ţă
...........................................................................263.1.1.3. Notificare privind declanşarea misiunii de audit intern..................................273.1.2. Colectarea şi prelucrarea informaiilor
ţ
.................................................................283.1.3. Identificarea şi analiza riscurilor...........................................................................293.1.3.1. Lista centralizatoare a obiectelor auditabile..................................................302. Evaluarea sistemului de control al casieriei............................................................317. Urmrirea modului de întocmire a registrului de cas in baza documentelor
ă ă
  justificative................................................................................................................313.1.3.2. Identificarea riscurilor....................................................................................312. Evaluarea sistemului de control al casieriei............................................................337. Urmrirea modului de întocmire a registrului de cas în baza documentelor
ă ă
  justificative................................................................................................................3312. Necompletarea registrului de cas în baza documentelor justificative;
ă
.................333.1.3.3. Stabilirea factorilor de risc, a ponderilor şi nivelurilor de apreciere alriscurilor....................................................................................................................333.1.3.4 Chestionar de luare la cunoştin – CLC
ţă
..........................................................343.1.3.5. Stabilirea nivelului riscului şi a punctajului total al riscului.............................367. Urmrirea modului de întocmire a registrului de cas in baza documentelor
ă ă
  justificative................................................................................................................373.2.3.6. Clasarea obiectelor auditabile.......................................................................387. Urmrirea modului de întocmire a registrului de cas în baza documentelor
ă ă
  justificative;...............................................................................................................393.1.3.7. Tabelul puncte tari şi puncte slabe................................................................403. Urmrirea modului de întocmire a registrului de cas în baza documentelor
ă ă
  justificative;...............................................................................................................413.1.3.8. Tematica în detaliu a misiunii de audit.........................................................423.1.4. Elaborarea programului de audit..........................................................................43
1
 
3.1.4.1. Programul de audit........................................................................................433.1.4.2. Programul interveniei la faa locului
ţ ţ
............................................................453.1.5. Şedina de deschidere
ţ
..................................................................................47
3.2. ETAPA 2 - intervenia la faa locului
ţ ţ
......................................................48
3.2.1. Colectarea dovezilor............................................................................................483.2.1.1. Lista de verificare 1......................................................................................483.2.1.2. TEST 1 – Urmrirea modului de autorizare tranzaciilor bancare
ă ţ
....................493.2.1.3. Foaie lucru nr.1 – Urmrirea modului de autorizare tranzaciilor bancare
ă ţ
.......503.2.1.4. Lista de control nr. 1 - Privind urmrirea modului de autorizare a tranzaciilor
ă ţ
 bancare.....................................................................................................................503.2.1.5. FIAP 1 –Urmrirea modului de autorizarea tranzaciilor bancare
ă ţ
....................513.2.1.6. TEST 2 –Corelarea viramentelor cu evidena contabil şi evidena fiscal
ţ ă ţ ă
......513.2.1.7 Lista de control nr. 2 - Privind corelarea viramentelor cu evidena şi evidena
ţ ţ
 fiscal
ă
........................................................................................................................523.2.1.8. FIAP 2 –Corelarea viramentelor cu evidena contabil şi evidena fiscal
ţ ă ţ ă
.......533.2.1.9 - Lista de verificare 2......................................................................................533.2.1.10. Interviu nr. 1 - privind efectuarea lunar a controlului casierie
ă
....................543.2.1.10. TEST 3 – Efectuarea lunar a controlului casieriei
ă
........................................553.2.1.11 Lista de control nr. 3 - Privind efectuarea lunar a controlului casieriei
ă
.........563.2.2 Constatarea şi raportarea iregularitilor
ăţ
...............................................................573.2.3. Revizuirea documentelor de lucru........................................................................573.2.4. Şedina de închidere
ţ
.........................................................................................573.2.4.1. Minuta şedinei de închidere
ţ
.........................................................................583.2.4.2. Planul de aciune şi calendarul implementrii recomandrilor
ţ ă ă
.......................59
3.3. ETAPA 3 - Raportul de audit intern..........................................................60
3.3.1. Elaborarea proiectului raportului de audit intern..................................................603.3.2. Reuniunea de conciliere.......................................................................................603.3.3. Întocmirea raportului de audit intern....................................................................613.3.4. Supervizare..........................................................................................................69
3.4. ETAPA 4 – Urmrirea recomandrilor
ă ă
......................................................69
CAP 4. PERSPECTIVE ÎN DEZVOLTAREA AUDITULUI INTERN ÎN ROMÂNIA...70
4.1. Perspective în auditul privat..................................................................714.2. Auditul intern şi guvernarea organizaiilor. Conceptul de valoare adugat
ţ ă ă
...................................................................................................................72
BIBLIOGRAFIE........................................................................................................74