Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Rompetrol SA

Introducere 1
CAPITOLUL 1. NOȚIUNI GENERALE PRIVIND MARKETINGUL ȘI MIXUL DE MARKETING
1.1 Introducere în marketing: conceptului de marketing şi dezvoltările sale 2
1.2 Mixul de marketing 2
1.2.1 Politica de produs 3
1.2.2 Politica de preţ şi strategii de preţ 7
1.2.3 Politica de distribuţie şi strategii de distribuţie 8
1.2.4 Politica de promovare 10
Bibliografie capitolul 1 13
CAPITOLUL 2. PREZENTAREA FIRMEI S.C. ROMPETROL S.A.
2.1 Istoria grupului Rompetrol 14
2.2 Activitatea grupului Rompetrol 17
2.2.1 Rompetrol Rafinare (Petromidia) 21
2.2.2 Rompetrol Petrochemicals 27
2.2.3 Rafinaria Vega 28
Bibliografie capitolul 2 31
CAPITOLUL 3. MIXUL DE MARKETING LA S.C.ROMPETROL S.A.
3.1 Politica de produs 33
3.2 Politica de preţ 44
3.3 Politica de distributie 51
3.4 Politica de promovare 54
Bibliografie capitolul 3 58
CAPITOLUL 4. CONCLUZII ŞI PROPUNERI
4.1 Concluzii 59
4.2 Propuneri 61
Bibliografie 64
Cuprins tabele şi figuri
Fig.2.1. Clasificarea Grupului Rompetrol 20
Fig.2.2. Petromidia 21
Fig.2.3. Modificarea cifrei de afaceri pe anul 2011 23
Fig.2.4. Principalele coordonate ale activităţii firmei pe anul 2011 24
Fig.2.5. Cursul de schimb valutar 25
Fig.2.6. Nivelul cotaţiilor internaţionale ale ţiţeiului şi al produselor petroliere 25
Tabelul 2.1. Planul de producţie al Rafinăriei Petromidia pentru anul 2011 26
Tabelul 2.2 Planul de producţie în medie pe zi al ţiţeiului şi altor materii prime
pentru anul 2011 26
Tabelul 2.3. Vânzările de produse finite 2011 şi estimări pentru 2012 29
Tabelul 2.4. Planul de producţie al Rafinăriei Vega pe anul 2011 30
Fig.3.1. Cardul Fill&Go 33
Fig.3.2.Ciclul de viaţă al produsului 40
Tabelul 3.1. Vânzările pe plan intern şi extern ale anului 2010 45
Fig.3.3. Fluctuaţiile vânzărilor firmei Rompetrol pe anul 2010 45
Fig.3.4. Vânzările pe plan intern şi extern ale anului 2010 46
Tabelul 3.2. Planificarea bugetului pe anul 2011 47
Fig.3.5. Fluctuaţiile vânzărilor firmei Rompetrol pe anul 2011 47
Fig.3.6. Vânzări pe canale de distribuţie buget anul 2011 48
Fig.3.7. Evoluţia preţului carburanţilor 49
Fig.3.8. Evoluţia preţului carburanţilor între anii 2011-2012 49
Fig.3.9. Harta evoluţiei preţului carburanţilor în Uniunea Europeană în perioada
19 decembrie 2011 - 27 februarie 2012 conform datelor Comisiei Europene 50
Fig.3.10. Promovarea Grupului Rompetrol prin apelarea la concursuri destinate
şoferilor care alimentează automobilul personal de la staţiile Rompetrol 57