MODALITATI DE STIMULARE A CREATIVITATII LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA CICLUL PRIMAR

                                   CUPRINS
ArgumenT
............................................................................
..................................................   2
Introducere
............................................................................
............................................   3
Capitolul I
Creativitatea          –           definiţii           şi           abordări
............................................................   5
I.                 1.                  Termenul                 creativitate
............................................................................
...............................   5
I.            2.              Nevoia             de             creativitate
............................................................................
...............................  11
Capitolul II
Caracterizarea                                                 creativităţii
...........................................................................
 13
II. 1.  Niveluri de creativitate
............................................................................
...........................  13
II.                2.                 Factorii                 creativităţii
............................................................................
................................  14
II.        3.          Etapele         procesului         de         creaţie
............................................................................
.................  21
II.           4.             Blocaje            ale            creativităţii
............................................................................
...........................  25
Capitolul III
Modalităţi de educare şi stimulare
a           personalităţii           creative           a           elevilor
..........................................................  30
III.    1.     Metode    de    depistare    a     capacităţilor     creative
..................................................................  30
III.  2.   Modalităţi  de  stimulare,  formare  şi  dezvoltare  a  conduitei
creative ............................  31
      III. 2.1.  Rolul metodelor active  şi  interactiv-active  în  educarea
creativităţii ............  35
           III.                  2.1.1.                    Brainstorming-ul
      .......................................................................
      .......  36
           III.     2.1.2.        Starbursting      (Explozia      stelară)
      .......................................................  37
           III.      2.1.3.        Metoda       Pălăriilor       gânditoare
      .......................................................... 38
           III.                     2.1.4.                        Sinectica
      .......................................................................
      .....................  40
           III.             2.1.5.               Metoda              Frisco
      .......................................................................
      ............  42
           III. 2.1.6.   PAPSA, ca  metodă  de  stimulare  a  creativităţii
      .............................  43
      III. 2.2.   Rolul exerciţiului-joc în educarea personalităţii creative
a elevilor ............  45
III.    3.       Predarea     –     învăţarea     creativă     în     şcoală
.........................................................................
51
Capitolul IV
Implementarea metodelor interactiv-active
şi a unor procedee şi tehnici originale, la orele
de     Limba     şi     literatura     română,     în     ciclul      primar
..............................  63
IV.          1.          Lansarea          ipotezelor          experimentale
............................................................................
.......  64
IV.        2.         Stabilirea         eşantioanelor         experimentale
............................................................................
  64
IV.  3.  Evaluarea  iniţială  a  grupului   experimental   şi   de   control
...............................................  67
IV. 4. Aplicarea metodelor interactiv-active şi a unor procedee  şi  tehnici
specifice
la   orele   de   Limba   şi   literatura   română,   în    ciclul    primar
..........................................................  68
IV.  5.  Evaluarea  finală   a   grupului   experimental   şi   de   control
.................................................  72
IV.               6.               Studii               de               caz
............................................................................
............................................  75
      IV.        6.        1        Studiul         de         caz         I
............................................................................
.......................  75
      IV.        6.        2        Studiul        de         caz         II
............................................................................
......................  76
      IV.        6.        3        Studiul        de        caz         III
............................................................................
....................  77
Concluzii
............................................................................
...................................................  79
Bibliografie
............................................................................
............................................  80
Anexe
............................................................................
.............................................................  83