Modalitati de valorificare a judetului maramures prin prisma turismului rural si a agroturismului

CUPRINS
INTRODUCERE
CAPITOLUL 1: ASPECTE TEORETICE GENERALE PRIVIND TURISMUL, TURISMUL RURAL  ŞI
AGROTURISMUL................................................................
........     9
1.1 Definiţii
uzuale......................................................................
...............................................     9
1.2 Avantajele şi dezavantajele practicǎrii turismului rural în plan
economic,
      social şi ecologic
............................................................................
......................................   11           1.3 Motivaţiile ce
stau la baza practicǎrii
agroturismului............................................................
15
1.4 Tipologia satelor
turistice...................................................................
...................................  16
1.5 Modalitǎţi de cazare şi alimentaţie publicǎ specifice satelor
turistice.
       Criterii economico-sociale de clasificare a fermelor şi pensiunilor
agroturistice................. 18
CAPITOLUL      2:      CARACTERIZAREA       GENERALĂ       A       JUDEŢULUI
MARAMUREŞ...................................................................
.......................................................  22
 2.1 Maramureşul între nou şi
vechi.......................................................................
.....................  22
 2.2 Istorie şi culturǎ în contextul
actual......................................................................
................  24
 2.3 Aşezare geograficǎ şi cǎi de
acces.......................................................................
.................. 25
 2.4 Nivelul de dezvoltare economico-
socialǎ.....................................................................
........  28
        2.4.1
Economia....................................................................
................................................. 28
        2.4.2
Industria...................................................................
.................................................... 29
        2.4.3
Agricultura.................................................................
.................................................. 31
        2.4.4
Învǎţǎmântul................................................................
................................................ 31
        2.4.5
Populaţia...................................................................
................................................... 33
CAPITOLUL     3:     ANALIZA     OFERTEI     TURISTICE      DIN      JUDEŢUL
MARAMUREŞ...................................................................
.......................................................  34
3.1 Conţinutul potenţialului
turistic....................................................................
........................  34
       3.1.1 Resurse
naturale....................................................................
....................................... 36
                3.1.1.1
Relieful....................................................................
.......................................  39
              
                3.1.1.2
Clima.......................................................................
........................................  42
                3.1.1.3 Reţeaua
hidrograficǎ................................................................
.......................  43
                3.1.1.4 Solurile, flora şi
fauna.......................................................................
..............  44
                3.1.1.5 Rezervaţiile
naturale....................................................................
...................  45
        3.1.2. Resurse
antropice...................................................................
...................................  47
 3.2 Baza tehnico-materialǎ a judeţului: dinamici şi structuri în perioada
2000-2004...............  58
       3.2.1 Unitǎţi de
cazare......................................................................
...................................  59
       3.2.2 Unitǎţi de
alimentaţie.................................................................
.................................  67
       3.2.3 Instalaţii de
agrement....................................................................
..............................  68
       3.2.4 Instalaţii de
tratament...................................................................
...............................  69
 3.3 Principalele forme de turism practicate în judeţul
Maramureş............................................. 69
CAPITOLUL 4: CADRUL ETNOGRAFIC AL JUDEŢULUI MARAMUREŞ................. 82
 4.1 Aşezǎrile
............................................................................
..................................................  82
 4.2 Meşteşugurile
ţǎrǎneşti...................................................................
......................................  83
 4.3 Casa şi gospodǎria
ţǎrǎneascǎ..................................................................
............................   84
 4.4 Portul popular şi
obiceiurile.................................................................
...............................   85
 4.5 Monumentele de arhitecturǎ, bisericile şi porţile
maramureşene........................................   87
 4.6 Decorul şi simbolistica
lui.........................................................................
..........................   88
CAPITOLUL  5:  CALCULUL  ŞI  INTERPRETAREA   PRINCIPALILOR   INDICATORI   CE
CARACTERIZEAZĂ CIRCULAŢIA TURISTICĂ A JUDEŢULUI MARAMUREŞ, ÎN PERIOADA 2001-
2005........................................................................
...............................   90
5.1 Numǎrului mediu zilnic de
turişti.....................................................................
...................    90
5.2.Numărul de
înnoptări...................................................................
........................................    92
5.3 Durata medie a
sejurului...................................................................
...................................    94
5.4 Densitatea circulaţiei
turistice...................................................................
...........................    94
5.5 Coeficientul de utilizare a capacitǎţii de
cazare...................................................................
   96
CAPITOLUL 6: STRATEGII DE DEZVOLTARE ŞI PROMOVARE A  POTENŢIALULUI  TURISTIC
RURAL DIN JUDEŢUL MARAMUREŞ......................... 97
6.1 Activitǎţi de management şi marketing în domeniul turismului şi
       agroturismului în
România.....................................................................
............................... 97
 6.2 Modalităţi de dezvoltare şi promovare a turismului rural în judeţul
Maramureş.................103
 6.3 Determinarea indicelui de atractivitate al zonei Maramureşului
.........................................109
 6.4 Propuneri privind noi trasee turistice în
judeţ.......................................................................
112 
CONCLUZII
ANEXE
BIBLIOGRAFIE