CUPRINS
INTRODUCERE
CAPITOLUL 1: ASPECTE TEORETICE GENERALE PRIVIND TURISMUL, TURISMUL RURAL ŞI
AGROTURISMUL................................................................
........ 9
1.1 Definiţii
uzuale......................................................................
............................................... 9
1.2 Avantajele şi dezavantajele practicǎrii turismului rural în plan
economic,
social şi ecologic
............................................................................
...................................... 11 1.3 Motivaţiile ce
stau la baza practicǎrii
agroturismului............................................................
15
1.4 Tipologia satelor
turistice...................................................................
................................... 16
1.5 Modalitǎţi de cazare şi alimentaţie publicǎ specifice satelor
turistice.
Criterii economico-sociale de clasificare a fermelor şi pensiunilor
agroturistice................. 18
CAPITOLUL 2: CARACTERIZAREA GENERALĂ A JUDEŢULUI
MARAMUREŞ...................................................................
....................................................... 22
2.1 Maramureşul între nou şi
vechi.......................................................................
..................... 22
2.2 Istorie şi culturǎ în contextul
actual......................................................................
................ 24
2.3 Aşezare geograficǎ şi cǎi de
acces.......................................................................
.................. 25
2.4 Nivelul de dezvoltare economico-
socialǎ.....................................................................
........ 28
2.4.1
Economia....................................................................
................................................. 28
2.4.2
Industria...................................................................
.................................................... 29
2.4.3
Agricultura.................................................................
.................................................. 31
2.4.4
Învǎţǎmântul................................................................
................................................ 31
2.4.5
Populaţia...................................................................
................................................... 33
CAPITOLUL 3: ANALIZA OFERTEI TURISTICE DIN JUDEŢUL
MARAMUREŞ...................................................................
....................................................... 34
3.1 Conţinutul potenţialului
turistic....................................................................
........................ 34
3.1.1 Resurse
naturale....................................................................
....................................... 36
3.1.1.1
Relieful....................................................................
....................................... 39
3.1.1.2
Clima.......................................................................
........................................ 42
3.1.1.3 Reţeaua
hidrograficǎ................................................................
....................... 43
3.1.1.4 Solurile, flora şi
fauna.......................................................................
.............. 44
3.1.1.5 Rezervaţiile
naturale....................................................................
................... 45
3.1.2. Resurse
antropice...................................................................
................................... 47
3.2 Baza tehnico-materialǎ a judeţului: dinamici şi structuri în perioada
2000-2004............... 58
3.2.1 Unitǎţi de
cazare......................................................................
................................... 59
3.2.2 Unitǎţi de
alimentaţie.................................................................
................................. 67
3.2.3 Instalaţii de
agrement....................................................................
.............................. 68
3.2.4 Instalaţii de
tratament...................................................................
............................... 69
3.3 Principalele forme de turism practicate în judeţul
Maramureş............................................. 69
CAPITOLUL 4: CADRUL ETNOGRAFIC AL JUDEŢULUI MARAMUREŞ................. 82
4.1 Aşezǎrile
............................................................................
.................................................. 82
4.2 Meşteşugurile
ţǎrǎneşti...................................................................
...................................... 83
4.3 Casa şi gospodǎria
ţǎrǎneascǎ..................................................................
............................ 84
4.4 Portul popular şi
obiceiurile.................................................................
............................... 85
4.5 Monumentele de arhitecturǎ, bisericile şi porţile
maramureşene........................................ 87
4.6 Decorul şi simbolistica
lui.........................................................................
.......................... 88
CAPITOLUL 5: CALCULUL ŞI INTERPRETAREA PRINCIPALILOR INDICATORI CE
CARACTERIZEAZĂ CIRCULAŢIA TURISTICĂ A JUDEŢULUI MARAMUREŞ, ÎN PERIOADA 2001-
2005........................................................................
............................... 90
5.1 Numǎrului mediu zilnic de
turişti.....................................................................
................... 90
5.2.Numărul de
înnoptări...................................................................
........................................ 92
5.3 Durata medie a
sejurului...................................................................
................................... 94
5.4 Densitatea circulaţiei
turistice...................................................................
........................... 94
5.5 Coeficientul de utilizare a capacitǎţii de
cazare...................................................................
96
CAPITOLUL 6: STRATEGII DE DEZVOLTARE ŞI PROMOVARE A POTENŢIALULUI TURISTIC
RURAL DIN JUDEŢUL MARAMUREŞ......................... 97
6.1 Activitǎţi de management şi marketing în domeniul turismului şi
agroturismului în
România.....................................................................
............................... 97
6.2 Modalităţi de dezvoltare şi promovare a turismului rural în judeţul
Maramureş.................103
6.3 Determinarea indicelui de atractivitate al zonei Maramureşului
.........................................109
6.4 Propuneri privind noi trasee turistice în
judeţ.......................................................................
112
CONCLUZII
ANEXE
BIBLIOGRAFIE