Cuprins
Introducere
1. Cadrul teoretic
1.1 Metacogniţia. Abordări, definiţii şi modele.
1.1.1 Abordări ale metacogniţiei
1.1.2 Definiţii şi modele ale metacogniţiei
1.2 Monitorizarea metacognitivă
1.2.1 Judecăţile de evaluare a progresului în învăţare (Judgments of
learning – JOL)
1.2.1 Rolul judecăţilor metacognitive în autoreglarea învătării
1.3 Monitorizarea progresului în învăţarea textelor (JOL)
1.4 Acurateţea JOL în sarcini de învăţare a textelor
1.4.1 Măsurarea acurateţii JOL
1.4.1.1. Acurateţea JOL item-cu-item
1.4.1.2 Acurateţea JOL agregat
1.4.3 Teorii ale acurateţii judecăţilor de monitorizare a progresului în
învăţare
1.4.4 Factori care influenţează acurateţea JOL
1.4.4.1 Factori care ţin de sarcina experimentală. Efecte ale surselor din
spaţiul sarcinii şi ale surselor contextuale de acurateţe
1.4.4.2 Factori de personalitate
1.5 Situaţii asociate cu iluziile metacognitive. Familiaritatea cu tema
textului. Intervalul dintre JOL si evaluarea performanţei
1.6 Două posibile metode de creştere a acurateţii JOL. Recitirea textului
şi atenţionarea asupra uitării
2. Obiectivele si metodologia cercetării
2.1 Obiective si ipoteze
2. 2 Design-ul cercetării
2.3 Subiecţi şi eşantionare
2.4 Materiale
2.5 Procedura
2.6 Metode de analiză a datelor
3. 1 Prezentarea si analiza datelor
3. 1. 1 Evaluarea familiarităţii cu domeniul
3.1.2 Acurateţea JOL.
3.1.2.1 Compararea mediilor celor trei grupuri (ANOVA unifactorială)
3.1.2.2 Compararea corelaţiilor dintre JOL şi performanţă pentru cele
trei grupuri
3.2 Interpretarea psihologică a rezultatelor
4. Concluzii şi implicaţii
BIBLIOGRAFIE
Pagini 57