Notiunile si valorile morale la elevii adolescenti

Cuprins
CAPITOLUL I. EDUCAŢIA MORALĂ – PREMISĂ A FORMĂRII PROFILULUI MORAL AL
ADOLESCENŢILOR
..................................................................... 4
                       1.                  EDUCAŢIA                   MORALĂ
............................................................................
............... 4
                    1.1       Conceptul       de       educaţie       morală
...................................................................... 4
                      1.2        Obiectivele        educaţiei         morale
........................................................................ 6
                               1.2.1            Conştiinţa            morală
............................................................................
...... 6
                               1.2.2             Conduita             morală
............................................................................
........ 8
                      1.3         Strategia         educaţiei         morale
...........................................................................
10
                          1.3.1       Factorii       educaţiei        morale
..................................................................... 10
                      1.3.2   Căile   şi   mijloacele    educaţiei    morale
................................................... 13
                        1.3.3     Metodele      de      educaţie      morală
.............................................................. 15
                      1.4         Evaluarea         educaţiei         morale
.........................................................................
17
      2. VALORILE MORALE ŞI FORMAREA PERSONALITĂŢII ADOLESCENŢILOR .... 19
                                     2.1                         Adolescenţa
............................................................................
...................... 19
                     2.1.1  Trăsături  generale  şi  specifice  adolescenţei
........................................ 19
                    2.1.2 Influenţa climatului familial  asupra  dezvoltării
sistemului       de       valori       morale       al        adolescentului
............................................................................
............... 20
                    2.1.3  Influenţa  socială  a  grupului  de  prieteni  în
perioada adolescenţei ....... 23
                    2.1.4 Caracteristici pozitive şi negative ale  conduitei
morale a adolescentului.... 24
                            2.2               Formarea               voinţei
............................................................................
............. 27
                      2.3         Moralitatea         şi          caracterul
............................................................................
. 28
               2.4  Rolul  atitudinilor   în   formarea   valorilor   morale
.......................................... 29
              2.5  Abaterile  care  au  loc  în  practica  educaţiei  morale
..................................... 30
       3.  IDEALUL  DE  VIAŢĂ  (MODELUL  DE  EDUCAŢIE)   AL   ADOLESCENTULUI
..........33
                         3.1             Tendinţa             originalităţii
............................................................................
...... 34
              3.2 Caracterul sintetic, valoric –  integrativ  şi  prospectiv
al idealului de viaţ... 36
                        3.3            Nevoia            de            ideal
............................................................................
............... 38
                      3.4         Identificarea          cu          modelul
............................................................................
.. 40
                3.5    Etape    ale    evoluţiei    modelelor    de    viaţă
......................................................... 42
                        3.6           Ideal            de            valoare
............................................................................
............... 43
CAPITOLUL     II.      ORGANIZAREA      ŞI      DESFĂŞURAREA      CERCETĂRII
........................ 44
      1. MOTIVAREA ALEGERII TEMEI ŞI FORMULAREA IPOTEZEI DE LUCRU .... 44
            2.       FAZA        CONSTATATIVĂ        A        EXPERIMENTULUI
............................................ 45
               3.          FAZA          EXPERIMENTALĂ          PROPRIU-ZISĂ
...................................................... 46
              3.1 Descrierea eşantionului din  faza  experimentală  propriu-
zisă ..................... 47
                3.2   Surse   utilizate   în   formarea   valorilor   morale
............................................... 47
                       3.2.1     Orele     de     dirigenţie     (2     ore)
................................................................... 47
                        3.2.2     Ora     de     literatură     (1      oră)
....................................................................... 50
                       3.2.3    Codul     buneor     maniere     (2     ore)
............................................................. 50
                  4.             FAZA              DE              CONTROL
...........................................................................
................... 52
CAPITOLUL III. PREZENTAREA ŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR .............  53
                      1.                 FAZA                 CONSTRUCTIVĂ
...........................................................................
............. 53
                              1.1Interpretarea                 cantitativă
...........................................................................
...... 53
                         1.2           Interpretarea            calitativă
...........................................................................
....... 68
                      2.                 FAZA                  EXPERIMENTALĂ
............................................................................
....... 71
                        2.1          Orele           de           dirigenţie
............................................................................
.......... 71
                         2.2           Ora           de           literatură
............................................................................
............. 73
                        2.3          Codul          bunelor          maniere
............................................................................
... 74
                   3.              FAZA              DE              CONTROL
............................................................................
............... 75
CAPITOLUL                           IV.                            CONCLUZII
............................................................................
....... 83
BIBLIOGRAFIE
............................................................................
................................ 85
ANEXE
............................................................................
............................................... 87