POSIBILITATI DE VALORIFICARE A POTENTIALULUI TURISTIC AL REPUBLICII MOLDOVA


C U P R I N S
Introducere.................................................................
.................................................................4
Capitolul 1 Prezentarea generală a Republicii
Moldova………………………….................6
1.1 Date istorice şi
politice…………………………………………………................................7
1.2 Indicatori
macroeconomici………………………………………….....................................8
1.3 Pricipalele ramuri
economice………………………………………...................................12
1.4 Populaţia…………………………………………………………………………………...13
1.5 Chişinău-capitala Republicii
Moldova…………………………….....................................14
Capitolul 2 Oferta turistică a Republicii
Moldova………………………………................17
2.1 Potenţialul turistic…………………………………………………………….....................17
   2.1.1 Potenţialul turistic natural…………………………………………………...……….18
       2.1.1.1 Relief şi geologie……………………………………………….....................20
       2.1.1.2 Clima………………………………………………………………………....22
       2.1.1.3 Resurse
hidrografice……………………………………................................23
       2.1.1.4 Resurse
vegetale……………………………………………...........................24
       2.1.1.5 Resurse
faunistice…………………………………………............................26
       2.1.1.6 Natura ocrotită…………………………………………...........……………..27
   2.1.2 Potenţialul turistic antropic………………………………………………..…………32
       2.1.2.1 Situri şi vestigii
arheologice………………………….....................................32
       2.1.2.2 Monumente religioase………………………………………………………..33
       2.1.2.3 Muzee şi case
memoriale……………………………………….....................34
       2.1.2.4 Arhitectura şi artizanat
popular……………………………............................35
       2.1.2.5 Bucătărie şi
băuturi…………………………………………..........................36
2.2 Baza tehnico-
materială...................................................................
.......................................38
   2.2.1 Evoluţia unităţilor cu activitate
hotelieră...................................................................
..41
2.3
Infrastructura..............................................................
...........................................................45
2.4 Zonarea
turistică………………………………………………….......................................47
   2.4.1 Calculul indicelui de
atractivitate...............................................................
.................50
Capitolul 3 Cererea turistică a Republicii
Moldova……………………..............................54
3.1 Analiza formelor de
turism……………………………………….......................................55
3.2 Evoluţia sosirilor după scopul
vizitelor……………………………………........................58
3.3 Activitatea turistică organizată de agenţiile de
turism………………………......................61
3.4 Indicatori ai circulaţiei turistice
calculaţi…………………………………..........................66
3.5 Destinaţiile preferate ale vizitatorilor
moldoveni…………………………….....................70
Capitolul 4 Politica turistcă a statului şi amenajarea turistică în
Republica Moldova ca factori de dezvoltare
turistică…………………………………………………......................73
4.1 Direcţii de coordonare şi reglementare a activităţii
turistice…………………....................73
4.2 Agenţia Naţională de Turism………………………………………………........................77
4.3 Gestionarea activităţii turistice prin prisma protecţiei mediului
înconjurător......................79
4.4 Elaborarea planului de amenajare turistică
teritorială……………………………………..81
4.5 Studiu de caz: S.A. “Moldova – Tur” – un model turistic în Republica
Moldova...............85
Concluzii...................................................................
.................................................................88
Anexe…………………………………………………………………………………………..91
Bibliografie…………………………………………………………………..........................107