Cuprins
I. INTRODUCERE
II. PLEDOARIE PENTRU CALITATEA EDUCATIEI
III. OBIECTUL DE INVATAMANT STIINTELE NATURII
III.1 OBIECTIVE CADRU
III.2 OBIECTIVE DE REFERINTA
III.3 CONTINUTURILE
III.4 CURRICULUM-UL
III.4.1 CURRICULUM-UL NUCLEU
III.4.2 CURRICULUM-UL EXTINS
III.5 STANDARDELE CURRICULARE DE PERFORMANTA
III.6 OPTIMIZAREA PROCESULUI DE PREDARE - INVATARE LA DISCIPLINA
STIINTELE NATURII
III.6.1 COMUNICAREA
III.6.2 DIALOGUL
IV. PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICO-EDUCATIVE
IV.1 LECTIA
IV.2 TEHNICI DIDACTICE
IV.3 TEHNICI DE INSTRUIRE/AUTOINSTRUIRE
IV.4 INVATAREA PRIN DESCOPERIRE
IV.5 CONVERSATIA
IV.6 JOCUL DIDACTIC
IV.7 CIVILIZATIA UMANA ESTE PRODUS SI AL
IV.8 OBSERVATIA
IV.9 ALGORITMIZAREA
IV.10 CALCULATORUL IN VIATA NOASTRA
IV.11 MODELAREA
IV.12 COOPERARE - COMPLETARE - ARMONIZARE = EFICIENTA MUNCA IN GRUP
IV.13 PLOAIA DE IDEI (BRAINSTORMING)
IV.14 SCENETA (JOCUL DE ROL - ROLE PLAYNG)
IV.15 STUDIUL DE CAZ
IV.16 ORA CU UN INVITAT
IV.17 POVESTIREA
IV.18 ANCHETA/CHESTIONARUL
IV.19 EXCURSIA CU CARACTER DIDACTIC
IV.20 METODA PROIECTULUI
IV.21 PORTOFOLIUL
V. MIJLOACELE DE INVATAMANT - RESURSELE MATERIALE CE VORBESC MAI BINE DECAT
NOI
V.1 TIPURI DE EVALUARE SI INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE
V.1.1 INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE TRADITIONALA
V.1.2 INSTRUMENTE/METODE DE EVALUARE COMPLEMENTARE/ALTERNATIVE
VI. EDUCATIA ECOLOGICA (AMBIENTALA, ECO-CIVICA)
VI.1 EDUCATIA PENTRU SANATATEA
VI.2 TEORIA INTELIGENTELOR MULTIPLE
VI.3 "AURUL CENUSIU" CU ... ASTERISC
VII. INVITATI
VII.1 NATURA CUIBARITA INTR-UN OPTIONAL CU TEMA: ARTA FANTEZIE,
INDEMANARE - AUTOARE
VII.2 OMUL SFINTESTE LOCUL SI NU INVERS
VII.3 NOTIUNI DESPRE NATURA SI OM
VII.4 ALTERNATIVA STEP BY STEP
VIII. IN LOC DE INCHEIERE. SA RADEM DE ANIMALE. OARE?
VIII.1 MORALA SI ARME IN LUMEA DE LANGA NOI
VIII.2 OMUL SI NATURA, ALIATI SAU INAMICI!?
IX. BIBLOGRAFIE
Pagini 159