CUPRINS
INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1: CONCEPTUL DE AMENAJARE TURISTICA IN VEDEREA
PRACTICARII AGROTURISMULUI 4
1.1 Conceptul de amenajare turistică 4
1.2 Noţiunea de agroturism 7
1.3 Turismul şi turismul rural pe piaţa turistică internaţională 10
1.4 Experienţa României privind valorificarea resurselor turistice ale
satului 14
1.5 Calitatea serviciilor turistice în gospodăriile ţărăneşti 16
1.6 Aspecte din cadrul procesului de amenajare turistică a satului de
munte în vederea practicării agroturismului 18
CAPITOLUL 2: OFERTA TURISTICA A ZONEI MOIECIU-BRAN 21
2.1 Zona turistică Moieciu-Bran - încadrare în ansamblul judeţului şi
scurt istoric 21
2.2 Potenţialul turistic al zonei 28
2.2.1 Resurse turistice naturale 28
2.2.2 Resurse turistice antropice 35
2.3 Caracterizarea potenţialului uman, material şi financiar 40
2.3.1 Elemente de etnografie şi folclor 42
2.4 Factorii ce influenţează organizarea şi desfăşurarea activităţii
turismului rural în zonă 47
2.5. Condiţiile economico-sociale 49
2.6 Baza materială 51
CAPITOLUL 3: CEREREA TURISTICA IN ZONA MOIECIU-BRAN 53
3.1 Circulaţia turistică,volumul şi structura circulaţiei turistice;
evoluţia numărului de turişti pe perioada 1995-1997 53
3.2 Segmentarea cererii turistice 69
3.3 Sondaj de opinie efectuat în rândul populaţiei din comuna Moieciu
71
3.3.1 Concluzii rezultate în urma sondajului 72
CAPITOLUL 4: PERSPECTIVELE DEZVOLTARII SI MODERNIZARII ZONEI AGROTURISTICE
MOIECIU-BRAN 74
4.1 Direcţiile amenajării, modernizării şi valorificării agroturismului
74
4.2 Eficienţa economică şi socială a dezvoltării şi modernizării
agroturismului în zona Moieciu 80
CONCLUZII 88
BIBLIOGRAFIE 89
ANEXA