CUPRINS
Partea teoreticã
Argument
............................................................................
............................................2
I. Universitatea – promotor al valorilor morale şi socio-
culturale............................3
1. Delimitãri conceptuale
............................................................................
....................3
2.Scurt istoric al Universitãţii
„Al.I.Cuza”.................................................................
.....4
3. Misiunea şi funcţiile
universitãţii...............................................................
.................11
a) „Menirea
Universitãţii”..............................................................
.............................11
b) „Homo
Academicus”.................................................................
............................14
4. Universitatea la început de mileniu
............................................................................
16
5. Concluzii
............................................................................
......................................18
II. Procesul Bologna şi implicaţiile Declaraţiei de la Bologna asupra
Sistemului de Învãţãmânt Superior
Românesc....................................................................
.................19
1.Delimitãri conceptuale
............................................................................
.......................19
a) Principiile generale ale Declaraţiei de la Bologna
.....................................................19
2.Implicaţiile Reformelor Bologna asupra Universitãţii
„Al.I.Cuza”...............................22
3. Implicaţiile asupra activitãţii didactice a cadrelor universitare
...................................23
4.
Concluzii...................................................................
....................................................24
III. Atitudinile şi Atitudinea faţã de schimbare
...........................................................26
1.Delimitãri conceptuale
............................................................................
.......................26
2. Caracteristicile
atitudinilor................................................................
............................27
3.Funcţiile atitudinilor
............................................................................
..........................32
4. Formarea atitudinilor
............................................................................
........................33
5. Atitudinea faţã de schimbare
............................................................................
............35
IV. Rezistenţa la schimbare
............................................................................
...............38
1. Delimitãri conceptuale
..........................................................................
.....................38
2. Cauzele rezistenţei la schimbare
..........................................................................
......40
3. Rezistenţa cadrelor didactice din Universitatea
„Al.I.Cuza”......................................50
4. Strategiile diminuãrii sau înlãturãrii rezistenţei la schimbare
....................................52
PARTEA PRACTICÃ
CUPRINS
I.Obiectivul
cercetãrii..................................................................
..............57
II. Ipotezele
cercetãrii..................................................................
.............59
III.Prezentarea populaţiei
cercetãrii.........................................................61
IV.Metodologia
cercetãrii..................................................................
......63
V.Prezentarea şi interpretarea
rezultatelor..............................................69
VI. Concluzii
............................................................................
..............91
Bibliografie
............................................................................
................93