CUPRINS
ARGUMENT....................................................................
...................................................4
1.DEZVOLTAREA VORBIRII LA VÂRSTA
PREŞCOLARĂ........................................5
1.1. IMPORTANŢA DEZVOLTĂRII VORBIRII LA VÂRSTA
PREŞCOLARĂ
............................................................................
..........................7
1.2. ROLUL ŞI SCOPUL METODICII DEZVOLTĂRII LA VÂRSTA
PREŞCOLARĂ.........................................................
.....................................9
1.3. PREŞCOLARUL ŞI
REPREZENTĂRILE....................................................13
1.4. CULTIVAREA LIMBAJULUI ŞI A GÂNDIRII – PREMISE ALE DEZVOLTĂRII
VORBIRII...........................................................
..............14
1.4.1. TULBURĂRILE DE
VORBIRE...........................................................14
1.4.2. PREVENIREA ŞI ÎNLĂTURAREA GREŞELILOR DE
EXPRIMARE..........................................................
.......................................19
2. ATENŢIA, MEMORIA ŞI IMAGINAŢIA – BAZĂ A EXPRIMĂRII CORECTE.... 21
2.1. ATENŢIA. DEFINIRE. FORME. CALITĂŢI. EDUCAREA ATENŢIEI....21
2.2. MEMORIA. DEFINIRE. PROCESELE SI FORMELE MEMORIEI...........22
2.3.
IMAGINAŢIA..........................................................
......................................24
3. JOCUL
DIDACTIC............................................................
...........................................26
3.1. IMPORTANŢA JOCULUI
DIDACTIC.........................................................27
3.2. CONDUCEREA JOCURILOR
DIDACTICE................................................29
3.2.1. PREGĂTIREA JOCULUI
DIDACTIC.................................................29
3.2.2. ORGANIZAREA JOCULUI
DIDACTIC.............................................34
3.2.3. DESFĂŞURAREA JOCULUI
DIDACTIC..........................................35
3.3. VALENŢE FORMATIVE ALE JOCULUI
DIDACTIC...............................40
3.3.1. SPECIFICUL JOCULUI
DIDACTIC...................................................43
3.3.2. LEGĂTURA DINTRE JOCUL DIDACTIC ŞI
CELELALTE
JOCURI..............................................................
......................44
4. ROLUL JOCULUI DIDACTIC ÎN ÎMBOGĂŢIREA VOCABULARULUI LA VÂRSTA
PREŞCOLARĂ................................................................
..........................46
4.1. JOCUL DIDACTIC ŞI ACTIVIZAREA
LIMBAJULUI...............................51
4.2. DEZVOLTAREA COMUNICĂRII ŞI A GÂNDIRII PRIN JOCURI
DIDACTICE..........................................................
.......................................52
4.3. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCARE A LIMBAJULUI.....54
4.4. STRATEGII DIDACTICE. EVALUAREA.
.................................................56
4.4.1.
OBSERVAREA.........................................................
............................57
4.4.2.
POVESTIREA.........................................................
..............................57
4.4.3.
CONVERSAŢIA........................................................
...........................58
4.4.4.
DEMONSTRAŢIA.......................................................
.........................59
4.4.5. METODELE DE
SIMULARE...........................................................
...59
4.4.6.
EVALUAREA..........................................................
.............................59
4.5. ROLUL MATERIALULUI DIDACTIC ÎN DEZVOLTAREA VORBIRII.61.
CONCLUZII...................................................................
..................................................63.
ANEXE.......................................................................
.......................................................65
BIBLIOGRAFIE................................................................
................................................96