CUPRINSUL
INTRODUCERE.................................................................
.............................................................5
I. DELIMITĂRI CONCEPTUALE:
I.1.Conceptele de deficienţă, incapacitate,
handicap....................................................................
6
I.2. Conceptele de recuperare, incapacitate,
handicap..................................
................................7
I.3. Educaţia
specială....................................................................
..................................................8
I.4. Cerinţe educative ( educaţionale )
speciale....................................................................
........8
I.5. „Educaţia cerinţelor
speciale”...................................................................
............................9
I.6. „Dificultăţile/ tilburările de
invăţare”...................................................................
.................9
I.7. „Educaţia/ şcoala
inclusivă”..................................................................
................................9
I.8.Principiile moderne ale educaţiei cerinţelor
speciale............................................................10
II. ROLUL CADRULUI DIDACTIC DE SPRIJIN/
ITINERANT...........................................17
II.1. Profesorul de sprijin/
itinerant...................................................................
.............................18
II.2. Strategii, metode de lucru utilizate de cadrul didactic de sprijin/
itinerant în
educaţia
integrată...................................................................
.........................................................25
II.2. Metode de predare
învăţare....................................................................
................................30
II.2... Metode de dezvoltare a citit – scrisului
............................................................................
..43
II.2... Metode utilizate de profesorul de sprijin/ itinerant pentru
dezvoltarea limbajului
şi a
gândirii....................................................................
.................................................................48
II.2...Metode utilizate pentru dezvoltarea
vocabularului...............................................................
51
II.2...Metode de intervenţie în învăţarea
matematicii.................................................................
...53
II.3. Sprijin suplimentar individual pentru
elevi.......................................................................
.....54
II.3.1. Cine are nevoie de sprijin şi cum îl putem
oferii.................................................................54
II.3.2. Cum putem să modificăm ofertele educaţionale la diferitele cerinţe
existente în clasă.....56
II.3.3. Procedee folosite de profesorul de sprijin/ itinerant în
sprijinirea elevilor cu
cerinţe
speciale....................................................................
.........................................................58
III. Studiu comparativ privind integrarea copiilor cu dizabilităţi în
Şcoala generală Nr.3
Arad.......................................................................
.......................................................................75
III.1. Cadru
general.....................................................................
...................................................76
III.2. Metodologia
cercetării..................................................................
........................................79
IV. Interpretarea calitativă şi cantitativă a datelor
cercetării..........................................................87
IV.1. Statistica
descriptivă.................................................................
.............................................88
IV.2. Analiza cantitativă şi
calitativă..................................................................
............................89
CONCLUZII...................................................................
.............................................................100
BIBLIOGRAFIE................................................................
..........................................................102
ANEXE.......................................................................
.................................................................107