ROLUL PROFESORULUI DE SPRIJIN- ITINERANT IN RECUPERAREA COPIILOR CU CERINTE EDUCATIVE SPECIALE INTEGRATI IN SCOALA DE MASA

CUPRINSUL
INTRODUCERE.................................................................
.............................................................5
I. DELIMITĂRI CONCEPTUALE:
            I.1.Conceptele        de        deficienţă,        incapacitate,
handicap....................................................................
6
        I.2.       Conceptele       de       recuperare,       incapacitate,
handicap..................................
................................7
                                I.3.                                Educaţia
specială....................................................................
..................................................8
           I.4.      Cerinţe      educative      (      educaţionale       )
speciale....................................................................
........8
                     I.5.                „Educaţia                cerinţelor
speciale”...................................................................
............................9
              I.6.          „Dificultăţile/          tilburările          de
invăţare”...................................................................
.................9
                      I.7.                 „Educaţia/                 şcoala
inclusivă”..................................................................
................................9
          I.8.Principiile     moderne     ale      educaţiei      cerinţelor
speciale............................................................10
II.       ROLUL        CADRULUI         DIDACTIC         DE         SPRIJIN/
ITINERANT...........................................17
II.1.                 Profesorul                 de                 sprijin/
itinerant...................................................................
.............................18
II.2. Strategii, metode de lucru utilizate de cadrul  didactic  de  sprijin/
itinerant în
educaţia
integrată...................................................................
.........................................................25
II.2.                   Metode                  de                   predare
învăţare....................................................................
................................30
II.2...    Metode     de     dezvoltare     a      citit     –     scrisului
............................................................................
..43
II.2...  Metode  utilizate  de  profesorul  de  sprijin/  itinerant   pentru
dezvoltarea limbajului
şi                                                                         a
gândirii....................................................................
.................................................................48
II.2...Metode            utilizate            pentru             dezvoltarea
vocabularului...............................................................
51
II.2...Metode         de          intervenţie          în          învăţarea
matematicii.................................................................
...53
II.3.         Sprijin         suplimentar         individual          pentru
elevi.......................................................................
.....54
II.3.1.   Cine    are    nevoie    de    sprijin    şi    cum    îl    putem
oferii.................................................................54
II.3.2. Cum putem să modificăm ofertele educaţionale la  diferitele  cerinţe
existente în clasă.....56
II.3.3.  Procedee  folosite  de  profesorul   de   sprijin/   itinerant   în
sprijinirea elevilor cu
cerinţe
speciale....................................................................
.........................................................58
III. Studiu  comparativ  privind  integrarea  copiilor  cu  dizabilităţi  în
Şcoala generală Nr.3
 Arad.......................................................................
.......................................................................75
III.1.                                                                 Cadru
general.....................................................................
...................................................76
III.2.                                                           Metodologia
cercetării..................................................................
........................................79
IV.    Interpretarea     calitativă     şi     cantitativă     a     datelor
cercetării..........................................................87
IV.1.                                                             Statistica
descriptivă.................................................................
.............................................88
IV.2.                 Analiza                 cantitativă                 şi
calitativă..................................................................
............................89
CONCLUZII...................................................................
.............................................................100
BIBLIOGRAFIE................................................................
..........................................................102
ANEXE.......................................................................
.................................................................107