Self managementul invatarii. Cercetare in mediul studentesc

CUPRINS
INTRODUCERE…………………………………………………………...1
CAPITOLUL   I.   Fundamente   teroretice   ale   învăţării   şi    învăţării
autodirijate................................................................
.....................................3
   1.Conceptul de  învăţare şi  conceptul de management………………….. 3
   2. Învăţarea autodirijată……………………………………………..……..6
      2.1. Definiţii ale învăţării autodirijate ………………………………..6
      2.2. Teorii ale învăţării autodirijate………………………………….11
                 2.2.1. Curente cu privire la autoformare……………………...11
                    2.2.2.    Interpretări    teoretice    ale     învăţării
autoreglatoare……....17
                 2.2.3. Teze  ale  învăţării  autodirijate  din  perspective
teoriei
                                               sistemice                  şi
constructiviste…………………………...24
                   3.                 Necesitatea                  învăţării
autodirijate............................................................28
CAPITOLUL           II.           Strategii           de            învăţare
autodirijată................................ 29
                   1.                 Definirea                 strategiilor
didactice...............................................................29
                       2.                     Tipuri                      de
strategii...................................................................
................32
                                    2.1.                           Strategii
cognitive...................................................................
.....33
                 2.2.      Strategii      metacognitive       şi       auto-
reglatorii.....................................34
            2.3. Strategii de management al
resurselor.........................................37
            2.4. Strategii motivaţionale şi
afective................................................37
             2.5. Strategii de
studiu......................................................................
..40
   3. Metode moderne de învăţare
autodirijată............................................. .40
   4. Stiluri de
învăţare....................................................................
...............43
CAPITOLUL III. Studiu empiric asupra învăţării autodirijate/self
managementului
învăţării...................................................................
....... 51
   1. Stadiul
problemei...................................................................
................51
   2. Problema de
cercetare...................................................................
.........57
            2.1. Tema
cercetării..................................................................
...........57
       2.2. Identificarea
variabilelor.............................................................57
             2.3. Ipotezele
cercetării..................................................................
....58
             2.4. Obiectivele
cercetării..................................................................
59
             2.5. Descrierea
eşantionului...............................................................6
0
             2.6. Caracterizare generală a metodelor
folosite................................61
                 2.6.1.
Chestionarul................................................................
....61
                 2.6.2. Focus-
grupul...................................................................69
            2.7. Proiectarea
cercetării..................................................................
..71
Capitolul IV. Rezultatele cercetării -  interpretări,
comentarii..............74
            1. Performanţele
studenţilor................................................................7
4
          2. Motivaţia pentru învăţare şi pentru urmarea
cursului.....................81
          3. Transferul în
învăţare....................................................................
..85
          4.
Autoformarea................................................................
..................87
CONCLUZII...................................................................
.............................90
BIBLIOGRAFIE................................................................
.........................96