CUPRINS
INTRODUCERE…………………………………………………………...1
CAPITOLUL I. Fundamente teroretice ale învăţării şi învăţării
autodirijate................................................................
.....................................3
1.Conceptul de învăţare şi conceptul de management………………….. 3
2. Învăţarea autodirijată……………………………………………..……..6
2.1. Definiţii ale învăţării autodirijate ………………………………..6
2.2. Teorii ale învăţării autodirijate………………………………….11
2.2.1. Curente cu privire la autoformare……………………...11
2.2.2. Interpretări teoretice ale învăţării
autoreglatoare……....17
2.2.3. Teze ale învăţării autodirijate din perspective
teoriei
sistemice şi
constructiviste…………………………...24
3. Necesitatea învăţării
autodirijate............................................................28
CAPITOLUL II. Strategii de învăţare
autodirijată................................ 29
1. Definirea strategiilor
didactice...............................................................29
2. Tipuri de
strategii...................................................................
................32
2.1. Strategii
cognitive...................................................................
.....33
2.2. Strategii metacognitive şi auto-
reglatorii.....................................34
2.3. Strategii de management al
resurselor.........................................37
2.4. Strategii motivaţionale şi
afective................................................37
2.5. Strategii de
studiu......................................................................
..40
3. Metode moderne de învăţare
autodirijată............................................. .40
4. Stiluri de
învăţare....................................................................
...............43
CAPITOLUL III. Studiu empiric asupra învăţării autodirijate/self
managementului
învăţării...................................................................
....... 51
1. Stadiul
problemei...................................................................
................51
2. Problema de
cercetare...................................................................
.........57
2.1. Tema
cercetării..................................................................
...........57
2.2. Identificarea
variabilelor.............................................................57
2.3. Ipotezele
cercetării..................................................................
....58
2.4. Obiectivele
cercetării..................................................................
59
2.5. Descrierea
eşantionului...............................................................6
0
2.6. Caracterizare generală a metodelor
folosite................................61
2.6.1.
Chestionarul................................................................
....61
2.6.2. Focus-
grupul...................................................................69
2.7. Proiectarea
cercetării..................................................................
..71
Capitolul IV. Rezultatele cercetării - interpretări,
comentarii..............74
1. Performanţele
studenţilor................................................................7
4
2. Motivaţia pentru învăţare şi pentru urmarea
cursului.....................81
3. Transferul în
învăţare....................................................................
..85
4.
Autoformarea................................................................
..................87
CONCLUZII...................................................................
.............................90
BIBLIOGRAFIE................................................................
.........................96