1 CUPRINS
Introducere ………………………………………………………………...5
Capitolul I: Socializarea în familie şi importanţa acestui proces pentru
integrarea viitoare a copilului …………………………………………...10
I.1. Conceptul de socializare. Delimitare teoretică …………………10
I.2. Rolurile părinţilor în dezvoltarea psihică a copilului
………......20
I.3. Stiluri educative ale părinţilor şi efectele lor asupra
dezvoltării copilului……………………………………………………………...33
Capitolul II: Grădiniţa ca factor de socializare……………………........43
II.1 Cadrul didactic şi grupul de covârstnici – factori de
socializare…..………………………………………………………..43
II.2 Formele de activitate ale preşcolarului…………………………52
II.3 Implicaţiile grădiniţei asupra socializării…………………….…68
Capitolul III: Metodologia cercetării……………………………………83
III.1 Formularea obiectivelor cercetării……………………………..83
a. Obiective general-teoretice…………………………………83
b. Obiective practic-aplicative………………………………..83
III.2 Formularea ipotezelor cercetării……………………………….84
III.3 Metode, tehnici, procedee şi instrumente utilizate……...……..86
III.4 Informaţii referitoare la lotul de subiecţi investigat…….……..98
Capitolul IV: Prelucrarea datelor, prezentarea şi interpretarea
rezultatelor obţinute……………………………………………………..102
IV.1 Cercetarea validităţii de conţinut a instrumentelor
utilizate.....102
IV.2 Validarea convergentă a protocolului de observaţie………….105
IV.3 Verificarea ipotezelor…………………………………………107
CAPITOLUL V: Concluzii şi recomandări……………………………119
Anexe……………………………………………………………………..124
Bibliografie……………………………………………………………….127