Sociologia educatiei-stiinta universului social

                                   CUPRINS
CAPITOLUL I
SOCIOLOGIA CA ŞTIINŢĂ A UNIVERSULUI
SOCIAL      3
    1. Conceptul de sociologie    3
    2. Problematica şi funcţiile sociologiei 4
    3. Sociologia – ştiinţă centrată pe studierea vieţii
    sociale a lumii moderne 5
    4. Ce înseamnă a avea o perspectivă sociologică ?    7
CAPITOLUL II
METODE ŞI TEHNICI DE CERCETARE ÎN
SOCIOLOGIE  10
    1. Etapele cercetării sociologice   10
    2. Metode de culegere a informaţiei 16
    3. Metode şi tehnici de prelucrare a datelor   31
CAPITOLUL III
EDUCAŢIA CA PREOCUPARE MAJORĂ A
SOCIOLOGIEI 39
    1. Aspecte generale     39
    2. Educaţia ca mediator între societate şi individ   40
    3. Obiectul sociologiei educaţiei   41
CAPITOLUL IV
PRINCIPALELE INSTANŢE EDUCATIVE   43
    1. Diminuarea rolului familiei şi creşterea rolului
    şcolii în educaţie 43
    2. Funcţiile şcolii     44
    3. Rolul şcolii în sistemul stratificării sociale    45
    4. Inegalităţi sociale şi inegalitatea
    şanselor educaţionale   47
CAPITOLUL V
ŞCOALA ŞI MOBILITATEA SOCIALĂ     49
    1. Mobilitatea – un concept pentru descrierea
societăţilor moderne şi contemporane    49
    2.Societăţi meritocratice     53
    3. Abordarea contemporană sociologică a
    procesului educaţional  53
    4. Devalorizarea diplomelor   55
CAPITOLUL VI
TEORII PRIVIND ROLUL ŞCOLII ÎN STRATIFICAREA SOCIALĂ ŞI PRIVIND  ASPIRAŢIILE
ŞCOLARE     57
    1. Paradigme explicative      57
    2. Aspiraţiile educaţionale în contextual mobilităţii
    sociale 59
CAPITOLUL VII
FAMILIA CA INSTANŢĂ EDUCATIVĂ     62
    1. Interpretarea sociologică a familiei  62
    2. Funcţiile familiei   65
    3. Familia – un tezaur de relaţii afective     67
    4. Conştiinţa educativă 70
    5. Familia în societatea contemporană    86
BIBLIOGRAFIE     91
-----------------------
95